About cued speech. (2025). Deafchoicesuk.com. https://www.deafchoicesuk.com/about-cued-speech uus
Borowicz, A. (2004). Umiejętności komunikowania się słyszących matek z niesłyszącymi dziećmi. W: C. Kosakowski i A. Krause (red.), Rehabilitacja, opieka i edukacja specjalna w perspektywie zmiany (s. 336–342). Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Borowicz, A. (2016). Metoda Cued Speech i jej adaptacje do różnych języków świata. W: E. Domagała--Zyśk, A. Borowicz i R. Kołodziejczyk (red.), Język i wychowanie. Księga jubileuszowa z okazji 45-lecia pracy naukowej profesor Kazimiery Krakowiak (s. 465–482). Lublin: Wydawnictwo KUL.
Domagała-Zyśk, E. (2009). Metoda fonogestów w Stanach Zjednoczonych i w Polsce. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Domagała-Zyśk, E., Becucci, S., De Bock, S., Borowicz, A., Ceccarelli, C., De Corte, I., Ebouaney, A., Dolza, E., Kołodziejczyk, R., Loi, G., Ochmann, A., Ochmann, W., i Krakowiak, K. (2021). Fonogesty – metoda i jej zastosowanie. Bruksela: Cued Speech Europa.
Kołodziejczyk, R. (2016). Z trzydziestoletnich doświadczeń stosowania metody fonogestów w Polsce. W: E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz i R. Kołodziejczyk (red.), Język i wychowanie. Księga jubileuszowa z okazji 45-lecia pracy naukowej profesor Kazimiery Krakowiak (s. 483–510). Lublin: Wydawnictwo KUL.
Krakowiak, K. (1995). Fonogesty jako narzędzie formowania języka dzieci z uszkodzonym słuchem. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Krakowiak, K. (1998). W sprawie kształcenia języka dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Krakowiak, K. (2006). Jeszcze o korzyściach z używania fonogestów. W: Studia i szkice o wychowaniu dzieci z uszkodzeniami słuchu (229–238). Lublin: Wydawnictwo KUL.
Krakowiak, K. (2011). Głuchoniemi czy wielojęzyczni? Problemy osób z uszkodzonym słuchem w przyswajaniu języka. Neofilolog, (36), 81–98. https://doi.org/10.14746/n.2011.36.7
Krakowiak, K. (2012). Dar języka. Podręcznik metodyki wychowania dzieci i młodzieży z uszkodzeniami narządu słuchu. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Krakowiak, K. (2013). Wizualizacja mówienia i wielozmysłowe wspomaganie słuchania z zastosowaniem fonogestów. Nowa Audiofonologia, 2(1), 11–15. https://doi.org/10.17431/889202 /
Krakowiak, K. (2015). Wizualizacja mówienia i wychowanie językowe z zastosowaniem fonogestów. W: E. Muzyka-Furtak (red.), Surdologopedia. Teoria i praktyka (s. 284–297). Gdańsk: Harmonia Universalis.
Krakowiak, K. (2022). Przyswajanie języka fonicznego przez dzieci z uszkodzeniami słuchu w toku interakcji komunikacyjnych wspomaganych fonogestami. Logopedia, 51(2), 21–44.
Krakowiak, K., i Leszka, J. (2000). Efekty wykorzystywania fonogestów w procesie formowania języka dzieci niesłyszących. Audiofonologia, 17, 21–40.
Leszka, J. (2000). Kompetencja językowa dzieci niesłyszących kształconych z zastosowaniem różnych metod (studium porównawcze). Audiofonologia, 16, 69–100.
Académie Internationale Soutenant les Adaptations du «Cued». (2025). Cued languages. Academieinternationale.org. https://www.academieinternationale.org/list-of-cued-languages
Ochmann, W. (2021a). Kazimiera Krakowiak – History of cued speech in Poland [Wywiad z Kazimierą Krakowiak]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=aLHfdYS7p9A
Ochmann, W. (2021b). Polish association of cued speech method [Wywiad z Aleksandrą Borowicz]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=PXEHOnqLnvw
Ochmann, W. (2021c). Cued speech in teaching foreign languages [Wywiad z Ewą Domagałą-Zyśk i Anną Podlewską]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=MNtkNnfrzOw
Ochmann, W. (2021d). The use of cued speech in inclusion [Wywiad z Renatą Kołodziejczyk]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=EEzScB61z4I
Pearson, R. (2002.12.21). R. Orin Cornett Dies. The Washington Post. https://www.washingtonpost.com/archive/local/2002/12/22/r-orin-cornett-dies/1de86c5b-1ac6-4b5d-8942-4e6c3ded8a3a/
National Cued Speech Association. (2025). Professional development. Cuedspeech.org. https://cuedspeech.org/learn/professional-development/
Wprowadzenie do Metody Fonogestów – Mówienie. (2023). Fonogesty.eu. http://fonogesty.eu/courses/.../wprowadzenie-do-metody-fonogestow-mowienie/