Celem niniejszego artykułu był opis i ocena wychowania religijnego w rodzinie z perspektywy osób dorosłych w kryzysie religijnym. Badania były przeprowadzone metodą studium indywidualnych przypadków poprzez prowadzenie wywiadów pogłębionych z pięcioma osoba, które określiły, że są w kryzysie wiary. Perspektywa dorosłych osób znajdujących się w kryzysie religijnym pomogła w głębszej analizie tych czynników wychowania w wierze, które w zależności od swojej jakości mogą być albo czymś pomocnym w sytuacji pojawiających się kryzysów wiary lub wręcz mogą mieć udział w ich genezie. Elementy uznane przez respondentów za wartościowe w wychowaniu religijnym w rodzinie zostały również określone jako pomocne w przeżywaniu kryzysu wiary w wieku dorosłym. Natomiast elementy wychowania, których w większości brakowało respondentom w wychowaniu religijnym, zostały określone jako postulowane w perspektywie możliwości pojawienia się kryzysów w wierze. Należą do nich: pogłębiona rozmowa na tematy religijne oraz przekazanie osobowej więzi z Bogiem.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Pedagogiczne · ISSN 2080-850X | eISSN 2544-5243 · DOI: 10.18290/rped
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)