Data publikacji : 2023-09-01

Rola rezyliencji we wsparciu zdrowia psychicznego przyszłych nauczycieli

Abstrakt

Artykuł podejmuje aktualny problem rezyliencji w zdrowiu psychicznym przyszłych nauczycieli szkoły podstawowej. Oprócz zagadnień teoretycznych, dotyczących rezyliencji i zdrowia psychicznego przedstawiono w nim wyniki przeprowadzonych badań, gdzie ujawniono poziomy zdrowia psychicznego przyszłych nauczycieli oraz rezyliencji, a także współzależności między nimi. Ujawniona została korelacja dwustronna między wskaźnikami zdrowia psychicznego a stabilnością psychiczną, co potwierdza konstruktywną rolę rezyliencji w utrzymaniu i rozwijaniu zdrowia psychicznego przyszłych nauczycieli szkół podstawowych.

Słowa kluczowe:

rezyliencja, zdrowie psychiczne, nauczyciele, studenci, placówki oświatowe



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Pedagogiczne · ISSN 2080-850X | eISSN 2544-5243 · DOI: 10.18290/rped
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)