Data publikacji : 2023-09-01

Psychologiczne podstawy kształtowania kompetencji matematycznych dziewiątej klasy (uczniów) w nauce języka ukraińskiego

Abstrakt

Artykuł analizuje psychologiczne podstawy nauki języka ukraińskiego. Przedstawiono komponenty psychologiczne, które zapewniają uczniom opanowanie dynamicznej kombinacji umiejętności matematycznych i komunikacyjnych, sposobów myślenia i szeregu cech (pamięć, uwaga, percepcja, wyobraźnia, samodoskonalenie, podejmowanie decyzji) w celu wszechstronnego rozwoju osobistego. Zwrócono uwagę na główne umiejętności (analiza, argumentacja, porównanie, uogólnienie, abstrakcja, specyfikacja itp.), które wpływają na powodzenie uczniów szkół podstawowych w nauce języka ukraińskiego.

Słowa kluczowe:

komponenty psychologiczne, kompetencje matematyczne, motywacja, sposoby myślenia, proces poznawczy, zdolności mówienia, metody i techniki nauki języka ukraińskiego



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Pedagogiczne · ISSN 2080-850X | eISSN 2544-5243 · DOI: 10.18290/rped
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)