Data publikacji : 2023-09-01

Wartość służby w duchowości uczniów wczesnoszkolnej edukacji

Abstrakt

Proces osobowego rozwoju uczniów wczesnoszkolnej edukacji implikuje rozwój ich duchowości, którą charakteryzuje aksjologiczny wymiar. Wśród wartości niezbędnych w duchowości człowieka istotną funkcję pełni służba, która wiąże się z realizacją wielu innych wartości osobowych i moralno-społecznych. Służba jako wartość empatyczna i zarazem behawioralna, wymagająca poświęcenia, stanowi adekwatny przedmiot wczesnoszkolnego wychowania do służby i przez służbę. Dzięki temu uczniowie mogą pokonać swój indywidualizm, otwierać się na innych oraz uczyć się konkretnego działania dla nich i dla dobra wspólnego. W rezultacie wychowanie do służby twórczo kształtuje duchowość uczniów i uzdalnia ich do integralnego rozwoju osobowego.

Słowa kluczowe:

wartość służby, duchowość, edukacja wczesnoszkolna



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Pedagogiczne · ISSN 2080-850X | eISSN 2544-5243 · DOI: 10.18290/rped
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)