Data publikacji : 2023-09-01

Interdyscyplinarność wartości i ich znaczenie w wychowaniu dzieci

Abstrakt

Każdy człowiek nieustannie dokonuje wyborów oraz mniej lub bardziej świadomie przekazuje pewne wartości, często nie uświadamiając sobie, które nim kierują. Problematyka wartości jest złożona i wiele dyscyplin ją analizuje z własnego specyficznego punktu widzenia. Z tych względów ukazujemy wartości w dyskursie filozoficznym, psychologicznym, socjologicznym, kulturowym i pedagogicznym. Na tej podstawie precyzujemy, za K. Chałas, funkcje wartości w stosunku do wychowania młodego pokolenia.




Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Pedagogiczne · ISSN 2080-850X | eISSN 2544-5243 · DOI: 10.18290/rped
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)