Ahmmed, A. U. (2021). Auditory processing disorder and its comorbidities: A need for consistency in test cutoff scores. American Journal of Audiology, 30(1), 128–144. https://doi.org/10.1044/2020_AJA-20-00103
American Speech-Language-Hearing Association. (1996). Central Auditory Processing Current Status of Research and Implications for Clinical Practice American. Journal of Audiology, 2, 51–55.
American Speech-Language-Hearing Association. (2005). Central Auditory Processing Disorders – The Role of the Audiologist [Position statement]. https://www.asha.org/policy/ps2005-00114/
Bamiou, D. E., Musiek, F. E., i Luxon, L. M. (2001). Aetiology and clinical presentations of auditory processing disorders-a review. Archives of Disease in Childhood, 85(5), 361–365. https://doi.org/10.1136/adc.85.5.361
Barry, J.G., Tomlin, D., Moore, D. R., i Dillon, H. (2015). Use of questionnaire-based measures in the assessment of listening difficulties in school-aged children. Ear Hear, 36(6), 300–313. https://doi.org/10.1097/AUD.0000000000000180
Bieńkowska, K., Gos, E., i Skarżyński, P. H. (2020). Psychometric properties of the Polish version of the Children’s Auditory Performance Scale. Medycyna Ogólna i Nauki o Zdrowiu, 26(3), 261–267. https://doi.org/10.26444/monz/126461
Bieńkowska, K. I., Zaborniak-Sobczak, M., Senderski, A., i Jurczak, P. (2019). Terapia centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego – przegląd metod i narzędzi w kontekście wsparcia edukacyjnego uczniów. Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej (36), 103–124. https://doi.org/10.4467/25439561.NP.19.049.12292
Bieńkowska, K. I. (2022). Holistyczna koncepcja wspierania procesu nabywania mowy przez dzieci z uszkodzeniem słuchu w mikrosystemie rodzinnym – „Podróż doMowy”. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej.
Borkowska, A. (2005). Impulsywność poznawcza w zespole ADHD. Psychologia Rozwojowa, 10(3), 145–156.
BSA (2011). Practice guidance. An overview of current management of auditory processing disorder (APD). https://www.thebsa.org.uk/wp-content/uploads/2023/10/Current-APD-Management-2.pdf
Cieszyńska, J., i Korendo, M. (2012). Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6. roku życia. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.
Czajka, N., Grudzień D., Pluta A., Kurkowski Z.M. Ganc M., Cieśla K., i Skarżyński H. (2012). Efekty terapii Stymulacji Percepcji Słuchowej (SPS-S) u dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi słuchowej oraz centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego. Nowa Audiofonologia, 1(1), 79–86. https://doi.org/10.17431/882785
Dajos-Krawczyńska, K., Piłka, A., Jędrzejczak, W. W., i Skarżyński, H. (2013). Diagnoza zaburzeń przetwarzania słuchowego – przegląd literatury. Nowa Audiofonologia, 2(5), 9–14. https://doi.org/10.17431/890109
Domagała-Zyśk, E., i Bieńkowska I. K. (2022). Uszkodzenie słuchu. W: W. Otrębski, K. Mariańczyk, A. Amilkiewicz-Marek, K. I. Bieńkowska, E. Domagała-Zyśk, B. Kostrubiec-Wojtachnio, B. Papuda-Dolińska i E. Pisula. Podręcznik metodyczny. Standardy przebiegu oceny funkcjonalnej oraz planowania wsparcia edukacyjno-specjalistycznego w przypadku wystąpienia następujących trudności: uszkodzenie słuchu; dysfunkcja wzroku; specyficzne zaburzenia uczenia się; zaburzenia rozwoju mowy i języka; zaburzenia rozwoju intelektualnego; zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD); zaburzenia zachowania i emocji (s. 13–29). Lublin: Wydawnictwo KUL.
Fuente, A., i McPherson, B. (2007). Ośrodkowe procesy przetwarzania słuchowego: wprowadzenie i opis testów możliwych do zastosowania u pacjentów polskojęzycznych, Otorynolaryngologia, 6(2), 66–76.
Gajdzica, Z., Widawska, E., Byra, S., Domagała-Zyśk, E., Jachimczak, B., i Piotrowicz, R. (2024). Ocena funkcjonalna w edukacji włączającej – założenia teoretyczne i procedura stosowania Kwestionariusza Szkolnej Oceny Funkcjonalnej. Katowice–Kraków: AT Wydawnictwo.
Grabias, S. (2015). Postępowanie logopedyczne. Standardy terapii. W: S. Grabias, J. Panasiuk i T. Woźniak (red.), Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego (s. 13–35). Lublin: UMCS.
Iliadou, V. V., Ptok, M., Grech, H., Raben Pedersen, E., Brechmann, A., Deggouj, N., Kiese--Himmel, C., Śliwińska-Kowalska, M., Nickisch, A., Demanez, L., Veuillet, E., Thai-Van, H., Sirimanna, T., Callimachou, M., Santarelli, R., Kuske, S., Barajas, J., Hedjever, M., Konukseven, O., Veraguth, D., (…) Bamiou, D. E. (2017). A European Perspective on Auditory Processing Disorder-Current Knowledge and Future Research Focus. Frontiers in neurology, 8, 622. https://doi.org/10.3389/fneur.2017.00622
Jas, M. (2022). Ocena funkcjonalna w praktyce przedszkolnej/szkolnej z uwzględnieniem roli SCWEW. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Knopik, T. Oszwa, U., i Domagała-Zyśk E. (2019). Diagnoza funkcjonalna jako standard pomocy psychologiczno-pedagogicznej – od założeń teoretycznych do praktyki diagnostyczno-terapeutycznej. Kwartalnik Pedagogiczny, 64(2), 163–175. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.3618
Kornas-Biela, D. (2011). Okres prenatalny. W: J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki (s. 147–171). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Krakowiak, K. (2012). Dar języka. Podręcznik metodyki wychowania językowego dzieci i młodzieży z uszkodzeniami narządu słuchu. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Krasowicz-Kupis, G. (2012). SLI i inne zaburzenia językowe. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Krzeszewska, P., i Kurkowski, Z. M. (2015). Przydatność wybranych kwestionariuszy przesiewowych do wykrywania zaburzeń ośrodkowego przetwarzania słuchowego. Nowa Audiofonologia, 4(3), 51–54. https://doi.org/10.17431/894767
Kurkowski, Z. M. (2015). Usprawnianie percepcji słuchowej. W: S. Grabias, J. Panasiuk i T. Woźniak (red.), Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego (s. 122–129). Lublin: UMCS.
Majak, J., Senderski, A., Wiskirska-Woźnica, B., i Śliwińska-Kowalska, M. (2023). Diagnostyka i postępowanie w zaburzeniach przetwarzania słuchowego u dzieci. Polski Przegląd Otorynolaryngologiczny, 12(2), 9–19. https://doi.org/10.5604/01.3001.0053.7127
Moore, D. R. (2018). Editorial: Auditory processing disorder. Ear and Hearing, 39(4), 617–620. https://doi.org/10.1097/AUD.0000000000000582
Otrębski, W., Mariańczyk, K., Amilkiewicz-Marek, A., Bieńkowska, K. I., Domagała-Zyśk, E., Kostrubiec-Wojtachnio, B., Papuda-Dolińska, B., i Pisula, E. (2022). Podręcznik metodyczny: Standardy przebiegu oceny funkcjonalnej oraz planowania wsparcia edukacyjno-specjalistycznego w przypadku wystąpienia następujących trudności: uszkodzenie słuchu; dysfunkcja wzroku; specyficzne zaburzenia uczenia się; zaburzenia rozwoju mowy i języka; zaburzenia rozwoju intelektualnego; zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD); zaburzenia zachowania i emocji. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Paczkowska, A., i Marcinkowski, J. T. (2013). Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego – niedocenianego problemu zdrowotnego. Hygeia Public Health, 48(4), 396–399.
Schow, R. L., Dillon, H., i Seikel, J. A. (2021). Comment on Ahmmed (2021): The search for evidence-based auditory processing disorder diagnostic criteria. American Journal of Audiology, 30(4), 1139–1141. https://doi.org/10.1044/2021_AJA-21-00100
Senderski, A. (2005). Centralne zaburzenia słuchu. W: Program pracy z dziećmi z wadą słuchu lub zagrożonych wadą słuchu w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (0-6 lat). Poradnik dla nauczycieli i terapeutów. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Senderski, A. (2007). Ośrodkowe zaburzenia słuchu dzieci w wieku przedszkolnym – materiały informacyjne. Warszawa: Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu.
Senderski, A. (2010). Ośrodkowe zaburzenia słuchu. Słyszę, (5), 4–8.
Senderski, A. (2014). Rozpoznawanie i postępowanie w zaburzeniach przetwarzania słuchowego u dzieci. Otorynolaryngologia, 13(2), 77–81.
Skoczylas A., Cieśla, K., Kurkowski, Z. M., Czajka, N., i Skarżyński, H. (2012a). Diagnoza i terapia osób z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego w Polsce. Nowa Audiofonologia, 1(3), 51–55. https://doi.org/10.17431/883307
Skoczylas, A., Lewandowska, M., Pluta, A., Kurkowski, Z. M., i Skarżyński, H. (2012b). Ośrodkowe zaburzenia słuchu – wskazówki diagnostyczne i propozycje terapii. Nowa Audiofonologia, 1(1), 11–18. https://doi.org/10.17431/882777
Skoczylas, A. (2018). Lingwistyczne aspekty zaburzeń przetwarzania słuchowego u dzieci i ich rehabilitacja z perspektywy logopedy. Nowa Audiofonologia, 7(4), 51–57.
Skoe, E., i Kraus, N. (2010). Auditory brain stem response to complex sounds: a tutorial. Ear Hear, 31(3), 302–324. https://doi.org/10.1097/AUD.0b013e3181cdb272
Statuch, B., i Kurkowski, Z. M. (2012). Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego a problemy w nauce u uczniów klasy II Szkoły Podstawowej. Nowa Audiofonologia, 1(3), 62–66.
Szkiełkowska, A., Włodarczyk, E., Senderski, A., Skarżyński, H., Ganc, M., i Piłka, A. (2009). Ocena procesów przetwarzania słuchowego u dzieci z dyslalią. Otolaryngologia Polska, 63(1), 54–57.
Wiatrowska, L. (2013). Zróżnicowany obraz dziecka z trudnościami w uczeniu się i rodzicielskiej pomocy. Wychowanie w Rodzinie, 8(2), 207–226. https://doi.org/10.23734/wwr20132.207.226
Zaborniak-Sobczak, M., Bieńkowska, K. I., i Senderski, A. (2016). Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego: od teorii do praktyki edukacyjnej. Wybrane problemy. Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, (23), 116–132.
Zdanowicz, R., Gos, E., Czajka, N., Skarżyński, P. H., i Skarżyński, H. (2024). Zastosowanie skróconych wersji testów przetwarzania słuchowego na potrzeby badań przesiewowych u dzieci w wieku szkolnym. Nowa Audiofonologia, 13(4), 57–71. https://doi.org/10.17431/na/195197
Żelazowska-Sobczyk, M., Czajka, N., i Skarżyński, P. H. (2022). Ośrodkowe zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci w wieku szkolnym w świetle uczenia (się) języka angielskiego. Applied Linguistics Papers, 26(4), 118–127.