Buk-Cegiełka, M. (2013). Integralny rozwój i wychowanie dziecka w systemie wychowawczo-dydaktycznym Marii Montessori. Elementy teorii i praktyki. Lublin: Libropolis.
Chałas, K. (2003). Wychowanie ku wartościom. T.1: Elementy teorii i praktyki. Lublin–Kielce: Jedność.
Chmielewski, M. (2002). Duchowość. W: M. Chmielewski (red.), Leksykon duchowości katolickiej. Lublin–Kraków: Wydawnictwo M.
Leon-Dufour, X. (red.) (1985). Słownik teologii biblijnej. Poznań: Pallottinum.
Jańczuk, L. (2016). Służba. W: K. Chałas, A. Maj (red.), Encyklopedia aksjologii pedagogicznej (s. 1070-1073). Radom: Polwen.
Jusiak, R. (2016). Duchowość chrześcijańska. W: K. Chałas, A. Maj (red.), Encyklopedia aksjologii pedagogicznej (s. 284-289). Radom: Polwen.
Kunowski, S. (2004). Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Maj, A. (2019). Duchowość w integralnej edukacji wczesnoszkolnej. Roczniki Pedagogiczne, 47(2), 49-60.
Maj, A. (2022). Aksjologiczny wymiar duchowości w procesie edukacji wczesnoszkolnej. W: M. Buk-Cegiełka (red.), Wybrane problemy pedagogiki wczesnoszkolnej (s. 11-20). Lublin: Polihymnia.
Marszałek, L. (2013). Duchowość dziecka. Znaczenia – perspektywy – konteksty w pedagogice przedszkolnej. Warszawa: Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego.
Olbrycht, K. (2017). Wartość służby w wychowaniu chrześcijańskim – w świetle refleksji Jana Pawła II i Benedykta XV. Paedagogia Christniana, 2(40), s. 89-107.
Konferencja Episkopatu Polski (2010). Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce. Kraków: WAM.
Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej (2017). Załącznik nr 2 do Rozporządzenia MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Dz. U. 2017, poz. 356 z póź. zm.
Popielski, K. (2004). Noo-logoterapia. Elementy wprowadzenia. Lublin: Wydawnictwo Naukowe KUL.
Służba. W: Słownik Języka Polskiego. PWN, https://sjp.pwn.pl/sjp/;2521967 (dostęp: 28.01.2023).
Słotwińska, H. (2017). Idea proegzystencji wartością zasadniczą w życiu wychowawcy. Paedagogia Christniana, 40(2), 133-156.
Socha, P. (2000). Psychologia rozwoju duchowego – zarys zagadnienia. W: P. Socha (red.), Duchowy rozwój człowieka. Fazy życia, osobowość, wiara, religijność. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Stefańska-Klar, R. (2011). Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny (s. 130-162). W: B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka. T. 2: Charakterystyka życia człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.