Data publikacji : 2024-07-01

Wykorzystanie metody studium przypadku w badaniach szkoły

Abstrakt

Celem artykułu jest pokazanie różnych ujęć studium przypadku oraz różnych możliwości projektowania procesu badawczego z jego zastosowaniem, jako jednej z metod służących pozyskiwaniu wiedzy o rzeczywistości, m.in. o szkole. Analiza literatury ukazuje, że studium przypadku ma bardzo silną pozycję w metodologii badań społecznych i jest powszechnie stosowane przez przedstawicieli różnych nauk, co powoduje odmienności w jego rozumieniu. Stanowi to uzasadnienie dla poszerzania pola dyskusji i refleksji nad tą kwestią. W artykule zostaną przedstawione wybrane definicje studium przypadku, podstawowe założenia metodologiczne zastosowane w badaniach własnych w odniesieniu do reguł tej metody oraz dwa przykłady badań innych autorów, jako ilustracja możliwości różnorodnych ujęć procesu badawczego w jej ramach.

Słowa kluczowe:

studium przypadku, szkoła, badania szkoły



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Pedagogiczne · ISSN 2080-850X | eISSN 2544-5243 · DOI: 10.18290/rped
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)