Data publikacji : 2024-04-17

Spółdzielczość uczniowska w Polsce w okresie międzywojennym i jej walory wychowawcze

Abstrakt

Artykuł przedstawia spółdzielczość uczniowską w Polsce w latach 1918-1939 i jej walory wychowawcze. Po wprowadzeniu w problematykę tekst ukazuje genezę spółdzielczości szkolnej. Zawiera wyjaśnienie pojęcia spółdzielczości szkolnej oraz jej rozumienie w latach międzywojennych jako metody wychowania, organizacji szkolnej i przedsiębiorstwa gospodarczego. Wartości wychowawcze spółdzielni uczniowskich były eksponowane w każdym aspekcie ich działalności.

Słowa kluczowe:

spółdzielczość uczniowska, kooperatywy szkolne, organizacje szkolne, metody wychowania, spółdzielnia uczniowska jako przedsiębiorstwo gospodarcze



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Pedagogiczne · ISSN 2080-850X | eISSN 2544-5243 · DOI: 10.18290/rped
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)