Harcerstwo należy do tych środowisk wychowawczych, które w swoich założeniach mają klarownie i jednoznacznie określony system wartości. Został on ujęty na wzór Dekalogu w dziesięciu punktach Prawa harcerskiego oraz treści Przyrzeczenia harcerskiego, jakie składają dzieci wstępujące do tego ruchu, uprzednio przygotowane do introjekcji obowiązujących ich przez całe życie wartości. Przedmiotem artykułu jest raport z badań diagnostycznych wśród harcerzy i ich instruktorów w aglomeracji łódzkiej, których celem było poznanie zakresu uznawanych przez nich wartości, by można było je odnieść do obowiązujących harcerzy wartości, a tym samym uchwycić stopień zbieżności z nimi. Główne pytanie badawcze brzmiało: Jakie wartości są uznawane przez harcerzy działających na terenie łódzkiej aglomeracji? Wyniki pilotażowego sondażu są zaskakujące, gdyż uświadamiają harcerskim wychowawcom niską skuteczność ich oddziaływań na młode pokolenie.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Pedagogiczne · ISSN 2080-850X | eISSN 2544-5243 · DOI: 10.18290/rped
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)