Celem artykułu jest ustalenie znaczenia poznania dotykowego w procesie rysownia bezpośrednio obserwowanych brył. Pytanie badawcze brzmi: W jakich obszarach wystąpiły różnice odnoszące się do rysowanych przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym obserwowanych bezpośrednio brył, których poznanie odbyło się z użyciem zmysłu dotyku, a także bez tej czynności? Przeprowadzone badania ukazują znaczącą rolę zmysłu dotyku, który pozwala identyfikować i różnicować wrażenia czuciowe, a w kooperacji ze zmysłem wzroku, dodatkowo wzmacnia – tak istotne dla pierwszego poziomu edukacji – procesy uczenia się.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Pedagogiczne · ISSN 2080-850X | eISSN 2544-5243 · DOI: 10.18290/rped
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)