Data publikacji : 2025-06-05

Radość i smutek jako kategorie pedagogiczne

Abstrakt

Artykuł ukazuje podstawy rozumienia radości i smutku jako kategorie pedagogiczne. Radość i smutek zostały zestawione z kryteriami, które decydują o tym, czy dane pojęcie jest kategorią. Wskazano, że skoro są doświadczane przez osobę jako podmiot, to właśnie podmiotowość umożliwia przewartościowywanie ich i kształtowanie – jak inne postawy – aby stawały się komponentami dojrzałego bytowania.

Słowa kluczowe:

kategoria, postawa, podmiotowość, radość, smutek



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Pedagogiczne · ISSN 2080-850X | eISSN 2544-5243 · DOI: 10.18290/rped
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)