Bäcker, B., Czechowska, L., Gadomska, G., Gajda, J., Gawron-Tabor, K., Giedz, M., Kasprowicz, D., Mateja, M., Płotka, B., Rak, J., Seklecka, A., Szewczak, W., Wincławska, M., i Wojciechowska, J. (2016). Metodologia badań politologicznych. Warszawa: Polskie Towarzystwo Nauk Politycznych.
Ceranek-Dadas, A., i Neumann-Schmidtke E. (2005). Postawy. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku (T. 4, s. 743–749).Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Cybal-Michalska, A. (2005). Postawa prorozwojowa. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku (T. 4, s. 727–731). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak
Górniewicz, J. (2001). Kategorie pedagogiczne: odpowiedzialność, podmiotowość, samorealizacja, tolerancja, twórczość, wyobraźnia (wyd. 2). Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko--Mazurskiego.
Grobler, A. (2006). Metodologia nauk. Kraków: Wydawnictwo Aureus, Wydawnictwo Znak.
Kanafa-Chmielewska, D. (2016). Zaangażowanie społeczne z perspektywy psychologicznej. Psychologia Społeczna, 11(3), 310–320.
Kaniowski, A. M. (1986). Edukacja humanistyczna: perspektywa metodologiczna. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Socjologia Wychowania, 6(166), 43–49.
Lewartowska-Zychowicz, M. (2003). Kategoria. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku (T. 2, s. 566–569). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Męczkowska, A. (2005). Podmiot. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku (T. 4, s. 452–454). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Milerski, B., i Śliwerski, B. (red.) (2000). Pedagogika. Leksykon PWN. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Momro, J. (2020). Spotkania na krańcach życia. Teksty Drugie, (1), 7–25.
Okoń W. (2004). Nowy słownik pedagogiczny (wyd. 4). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Radlińska, H. (1984). Wybór pism. W: W. Theiss, Radlińska (s. 129–258). Warszawa: Wiedza Powszechna.
Rodziewicz, E. (1995). Dekonstrukcja pedagogiki ogólnej i jej kontekstu – ku pedagogice ponowożytności. W: T. Hejnicka-Bezwińska (red.), Pedagogika ogólna. Tradycja – teraźniejszość – nowe wyzwania (s. 203–215). Bydgoszcz: Wyższa Szkoła Pedagogiczna.
Rodziewicz, E. (2021). Tradycyjne kategorie pedagogiczne w ustawicznie zmieniającym się świecie. W: A. Piejka i I. Wojnar (red.), Humanistyczne ambiwalencje globalizacji. Zbiór studiów (s. 123–136). Warszawa: Polska Akademia Nauk.
Sowa, J. (2005). Podmiotowość w wychowaniu. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku (T. 4, s. 456–459). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Stróżewski, W. (2007). O radości. W: A. Grzegorczyk, J. Grad i P. Szkudlarek (red.), Fenomen radości (s. 14–26). Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
Wajda, A. (b.r.). Błogosławiony smutek. https://www.karmel.pl/blogoslawiony-smutek/ [dostęp: 24.10.2024].
Wielki słownik języka polskiego. https://wsjp.pl/haslo/podglad/99728/generalizacja [dostęp: 23.10.2024].
Wojciszke, B. (2003). Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej (wyd. 2). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Wolter, E. (2009). Podmiotowość jako kategoria pedagogiczna. Paedagogia Christiana, 2(24), 55–61.