Brzozowski, P. (1996). Skala Wartości (SW). Polska adaptacja Value Survey M. Rokeacha. Podręcznik. Warszawa: b.w.
Chmielewski, A., Dudzikowa, M., i Grobler, A. (red.) (2012). Interdyscyplinarnie o interdyscyplinarności. Między ideą a praktyką. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Dąbrowski, K. (1996). W poszukiwaniu zdrowia psychicznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Diener, E., Lucas, R. E., i Oishi, S. (2002). Subjektive Well-being: The Science of Happiness and Life Satisfaction. W: C. R. Snyder, i S. J. Lopez (red.), Handbook of Positive Psychology (s. 63–73). Oxford: Oxford University Press.
Frankl, V. E. (1978). Nieuświadomiony Bóg (Tłum. Bohdan Chwedeńczuk). Warszawa: Instytut Wydawniczy Pax.
Frankl, V. E. (1998). Homo patiens (Tłum. R. Czernecki, Z. Jaroszewski). Warszawa: Instytut Wydawniczy Pax.
Gurycka, A. (1991). Światopogląd młodzieży. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych.
Hall, C. S., i Lindzey, G. (2002). Teorie osobowości (Tłum. J. Kowalczewska, J. Radzicki). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Hermans, H. J. M. (1994). The Personal Meaning of Values in a Rapidly Changing Society. The Journal of Social Psychology, 134(5), 569–579. https://doi.org/10.1080/00224545.1994.9922987
Jasińska-Kania, A. (2008). Wartości i normy moralne a procesy przemian w Polsce i w Europie. W: J. Mariański, i L. Smyczek (red.), Wartości, postawy i więzi moralne w zmieniającym się społeczeństwie (s. 15–35). Kraków: Wydawnictwo WAM–Polskie Towarzystwo Socjologiczne.
Maryniarczyk, A. (2006). Antropologiczne źródła pedagogiki rodziny w ujęciu Księdza Józefa Wilka. W: B. Kiereś, M. Nowak, i D. Opozda (red.), Wybrane zagadnienia teorii i praktyki pedagogiki rodziny. Pamięci Księdza Profesora Józefa Wilka SDB (1937-2003) (s. 65–79). Lublin: Katedra Pedagogiki Rodziny KUL.
Mariański, J. (1995). Młodzież między tradycją i ponowoczesnością. Lublin: RW KUL.
Mariański, J. (2001). Kryzys moralny czy transformacja wartości? Studium socjologiczne. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Mariański, J. (2023). Religijność młodzieży polskiej w procesie przemian w XXI wieku (analizy socjologiczne). Lublin: Akademia Nauk Społecznych i Medycznych w Lublinie.
Obuchowska, I. (2001). Adolescencja. W: B. Harwas-Napierała, i J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka. T. 2: Charakterystyka okresów życia człowieka. (s. 163–202). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Obuchowski, K. (1983). Psychologia dążeń ludzkich. Warszawa: PWN.
Obuchowski, K. (1989). W poszukiwaniu właściwości człowieka. Warszawa: Książka i Wiedza.
Obuchowski, K. (2001). Człowiek, dążenia, sens. Myśli wybrane. Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego.
Oleszkowicz, A., i Senejko, A. (2012). Dorastanie. W: J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka (s. 259–287). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Oleś, P. K. (1995). Kryzys „połowy życia” u mężczyzn. Psychologiczne badania empiryczne. Lublin: RW KUL.
Oleś, P. K. (2005). Wprowadzenie do psychologii osobowości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Opozda, D. (2012). Studium pedagogiczne wiedzy rodziców i jej korelatów. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Pilecka, B. (red.) (1986). Osobowościowe i środowiskowe korelaty poczucia sensu życia. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
Płużek, Z. (1997). Samobójstwo jako wyraz autodestrukcji. W: P. Oleś (red.). Wybrane zagadnienia z psychologii osobowości (s. 11–39). Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Podstawka, K. (2017). Młodzież szkolna wobec wartości moralnych. T. 1: Wartości moralne w stylach życia młodzieży. Lublin: Wydawnictwo Polihymnia.
Popielski, K. (red.) (1987a). Człowiek – pytanie otwarte. Studia z logoteorii i logoterapii. Lublin: RW KUL.
Popielski, K. (1987b). „Sens” i „wartość” życia jako kategorie antropologiczno-psychologiczne. W: K. Popielski (red.), Człowiek – pytanie otwarte. Studia z logoteorii i logoterapii (s. 107–141). Lublin: RW KUL.
Popielski, K. (1993). Noetyczny wymiar osobowości. Psychologiczna analiza poczucia sensu życia. Lublin: RW KUL.
Przecławska, A., i Rowicki, L. (1997). Młodzi Polacy u progu nadchodzącego wieku. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Reker, G. T. (2000). Theoretical Perspective Dimensions, and Measurement of Existential Meaning. W: G. T. Reker, i K. Chamberlain (red.), Exploring Existential Meaning (s. 39–55). Thousand Oaks, CA: Sage.
Raport Rzecznika Praw Dziecka. (2021). Ogólnopolskie badanie jakości życia dzieci i młodzieży w Polsce. https://brpd.gov.pl/wp-content/uploads/2021/08/Raport-Rzecznika-Praw-Dziecka-Og%C3%B3lnopolskie-badanie-jako%C5%9Bci-%C5%BCycia-dzieci-i-m%C5%82odzie%C5%BCy-w-Polsce-PDF.pdf.
Rokeach, M. (1973). The Nature of Human Values. New York: The Free Press.
Skrzypińska, K. (2002). Pogląd na świat a poczucie sensu i zadowolenia z życia. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Stróżewski, W. (2005). Istnienie i sens. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Szymczak, W., i Adamczyk, T. (2022). Młodzież w kontekstach współczesnych. Rodzina. Czas. Szkoła. Kościół i katecheza. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Świda-Zięba, H. (1995). Wartości egzystencjalne młodzieży lat dziewięćdziesiątych. Warszawa: Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW.
Tarnowski, J. (2003). Pedagogika egzystencjalna. W: Z. Kwieciński, i B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (t. 1, s. 248–261). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Wojcieszke, B. (2002). Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Wojtyła, K. (1982). Miłość i odpowiedzialność. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.