Data publikacji : 2025-01-28

Poczucie sensu życia i wartości młodzieży. Konteksty psychopedagogiczne

Abstrakt

Artykuł podejmuje problematykę poczucia sensu życia młodzieży. Kolejno omówiono  zagadnienie rozumienia sensu życia – jego strukturę, funkcje i podmiotowy charakter. Przedstawiono niektóre kwestie związane z systemem wartości i procesami wartościowania. Zwrócono uwagę na filozoficzną proweniencję omawianych wątków. W dalszej części nawiązano do rozwojowych i wychowawczych aspektów kształtowania poczucia sensu życia młodzieży oraz podano przykładowe wyniki badań nad deklarowanymi przez młodzież wartościami mającymi znaczenie w określaniu sensu własnego życia.

Słowa kluczowe:

młodzież, sens życia, poczucie sensu, system wartości, rozwój



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Pedagogiczne · ISSN 2080-850X | eISSN 2544-5243 · DOI: 10.18290/rped
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)