Data publikacji : 2025-03-26

Zaufanie interpersonalne w relacjach edukacyjnych

Abstrakt

Celem artykułu jest pedagogiczny namysł nad fenomenem zaufania. Podjęto w nim próbę osadzenia zaufania interpersonalnego w relacjach edukacyjnych. We wprowadzeniu zarysowano najważniejsze ustalenia dotyczące fenomenu zaufania we współczesnej filozofii a w części głównej zrekonstruowano za teoretykami wychowania istotę relacji wychowawczej, traktowanej jako forma relacji edukacyjnych. W końcowej części omówiono horyzontalny i wertykalny wymiar zaufania w kontekście szkolnym oraz podano przykład zaufania terapeutycznego jako swoistego instrumentu edukacji moralnej.

Słowa kluczowe:

zaufanie interpersonalne, relacje edukacyjne, zaufanie wertykalne i horyzontalne



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Pedagogiczne · ISSN 2080-850X | eISSN 2544-5243 · DOI: 10.18290/rped
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)