Brudzińska, P., i Godawa, S. (2021). Sytuacja psychospołeczna uczniów podczas pandemii COVID-19. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika, 41(1), 123–146. https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2021.006
Buk-Cegiełka, M. (2018). Szanse wychowania ku wartościom w aktualnej podstawie programowej w świetle integralnego rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 37(1), 129–141.
Czuba, B., i Dudzik, I. (red.) (2017). Edukacja, sztuka, etyka w kontekście filozofii Platona. Od teorii do praktyki. Jarosław: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza.
Dakowicz, L. A. (2006). Świat wartości przyszłych nauczycieli. Białystok: Wydawnictwo Trans Humana.
Dakowicz, L. A., i Laskowska, A. D. (2021). Wartości istotne w procesie edukacji wczesnoszkolnej. Opinie studentów pedagogiki Uniwersytetu w Białymstoku. Zeszyty Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, 64(4), 47–62. https://doi.org/10.31743/znkul.13255
Danecki, J. A. (2022). Wychowanie a wartości. Zeszyty Formacji Katechetów, 22(3), 26–34.
Dyczewski, L. (2001). Miejsce i funkcje wartości w kulturze. W: L. Dyczewski (red.), Kultura w kręgu wartości (s. 29–47). Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Dziewiecki, M. (1998). Wychowanie ku wartościom. Wychowawca, (9), 4–6.
Główny Urząd Statystyczny (2024). Edukacja w roku szkolnym 2023/2024 (wyniki wstępne). https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/edukacja-w-roku-szkolnym-20232024-wyniki-wstepne,21,2.html
Kielar-Turska, M. (2011). Średnie dzieciństwo – wiek przedszkolny. W: J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka (s. 202–233). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kunowski, S. (2004). Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Laskowska, A. (2023). Wartości w wieku przedszkolnym. Czyli o rzeczach ważnych dla dzieci. Kultura i Edukacja, 3(141), 76–90.
Matejczuk, J. (2014). Rozwój dziecka. Wiek przedszkolny: wiek 2/3–5/6 lat. Seria: Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria I: Rozwój w okresie dzieciństwa i dorastania. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Ogrodzka-Mazur, E. (2007). Kompetencja aksjologiczna dzieci w młodszym wieku szkolnym. Studium porównawcze środowisk zróżnicowanych kulturowo. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Ostrowska, U. (2019). Aksjologiczne podstawy wychowania. W: Z. Kwieciński, i B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (T. 1, s. 123–145). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego […]. Dz.U. 2017, poz. 356 z późn. zm.
Ruciński, S. (1981). Wychowanie jako wprowadzanie w życie wartościowe. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Sałaciński, L. (2014). Wychowanie do wartości w szkole jako pole profesjonalnych działań nauczyciela (Wybrane spostrzeżenia z badań sondażowych). Problemy Profesjologii, 19(2), 111–122.
Schaffer, H. R. (2006). Rozwój społeczny. Dzieciństwo i młodość (Tłum. M. Białecka-Pikul, K. Sikora). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Siewiora, J. (2021). Edukacja aksjologiczna w szkole. Hejnał Oświatowy, (1/199), 9–11.
Szczepański, J. (1972). Elementarne pojęcia socjologii. Warszawa: PWN.
Theis, N., Schenke, K. C., Campbell, N., De Leeuw, J., i Owen, M. (2021). The effects of COVID-19 restrictions on physical activity and mental health of children and young adults with physical and/or intellectual disabilities. Disability and Health Journal, 14(3), 1–8. https://doi.org/10.1016/j.dhjo.2021.101064
Ustawa z dnia 22 maja 2020 r. Prawo Oświatowe. Dz. U. 2020, poz. 910 z późn. zm.
Uszyńska-Jarmoc, J. (2011). Czego nie wiemy o twórczości w szkole? Obszary zdeformowane, ignorowane i/lub zaniedbane. Chowanna, 36(1), 13–24.
Vasta, R., Haith, M. M., i Miller, S. A. (2004). Psychologia dziecka (Tłum. M. Babiuch). Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Wasilewska, H. (2013). Znaczenie przyjaźni w rozwoju psychospołecznym dzieci i młodzieży. Nauczyciel i Szkoła, 1(53), 83–101.
Zemło, M. (2019). System wartości młodzieży szkolnej miasta Białegostoku w ostatnich dwóch dekadach. W: B. Cieślińska (red.), Oblicza dużego miasta: instytucje, organizacje, procesy (s. 107–123). Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.