Batson, C. D. (2009). These things called empathy: Eight related but distinct phenomena. W: J. Decety i W. Ickes (red.), The social neuroscience of empathy (s. 50–55). Cambridge, MA: MIT Press.
Chałas, K. (2019). Godność człowieka źródłem rozszerzającego się horyzontu aksjologicznego. W: M. Czarnecka, S. Dziekoński, A. Gralczyk i J. Michalski (red.), Wartości – Człowiek – Wychowanie. Aksjologia w europejskich systemach edukacyjnych (s. 203–220). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Chałas, K. (2023). Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim. T. 3. Godność w kształceniu przyszłych nauczycieli. Kraków: Wydawnictwo „Scriptum”.
Cooper, P. (2011). Empathy in education: engagement, values and achievement. London–New York: Continuum International Publishing Group.
Davis, M. H. (1994). Empathy: A social psychological approach. Boulder: Westview Press.
Dziekoński, S. (2004). Rozwój wychowawczej myśli Kościoła na przestrzeni ostatnich wieków. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Dziekoński, S. (2006). Formacja chrześcijańska dziecka w rodzinie w nauczaniu Kościoła (od Leona XIII do Jana Pawła II). Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Dziekoński, S. (2021). Godność osoby ludzkiej w teorii i praktyce wychowania w ujęciu Prymasa Stefana Wyszyńskiego. W: R. Czekalski (red.), Kardynał Stefan Wyszyński. Droga życia i posługi pasterskiej (s. 511–520). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Goleman, D. (1995). Emotional intelligence. New York: Bantam Dell.
Hoffman, M. L. (2000). Empathy and moral development: implications for caring and justice. Cambridge: Cambridge University Press.
Jordan, C. (2008). Supporting children with social and emotional difficulties: A whole-school approach. London: Routledge.
Kostrzewska, M. (2015). Rola empatii w kształtowaniu relacji nauczyciel–uczeń w edukacji wczesnoszkolnej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Maslach, C., Schaufeli, W. B. i Leiter, M. P. (2001). Job burnout. Annual Review of Psychology, 52(1), 397–422. https://doi.org/10.1146/annurev.psych.52.1.397
Meador, D. (2015). The importance of empathy in education. Educational Leadership Press.
Murawski, R. (red.) (1989). Teoretyczne założenia katechezy młodzieżowej. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Starnawski, W. (2011). Bycie osobą. Podstawy moralności i wychowania. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Woszczyna, E. (2018). Znaczenie empatii w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Wyszyński, S. (1987). Uwierzyć w wielkość człowieka. W: S. Wyszyński. Kimże jest człowiek… (s. 79–84). Warszawa: Wydawnictwo Archidiecezji Warszawskiej.