Babbie, E. (2016). Practice of social research. Wyd. 14. Boston: Cengage Learning.
Bailenson, J. (2020). Why Zoom Meetings Can Exhaust Us. https://www.wsj.com/articles/why-zoom-meetings-can-exhaust-us-11585953336 (dostęp: 13.02.2023).
Baron-Polańczyk, E. (2016). Model continuum środowiska edukacyjnego nauczycieli (chmura – silos). Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 19(2(74)), 125-138.
Baron-Polańczyk, E. (2018). My i Oni. Uczniowie wobec nowych trendów ICT. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Baron-Polańczyk, E. (2019). Reasons for using ICT by children and adolescents in their daily practice (research report). Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Bauman, Z. (2011). Kultura w płynnej nowoczesności. Warszawa: Agora.
Bauman, Z. (2015). Intimations of postmodernity. London: Routledge.
Berdik, Ch. (2020). Future of Childhood: Revisiting the Potential Uses of Media in Children’s Education. The Joan Ganz Cooney Center at Sesame Workshop – The Report that Started It All. https://joanganzcooneycenter.org/wp-content/uploads/2020/03/jgcc_revisitingpotential.pdf. (dostęp: 13.02.2021).
Deursn, A. van i Dijk , J. van (2014). Digital skills: unlocking the information socjety. New York: Palgrave Macmillan.
Donoso, V., Pyżalski, J., Walter, N., Retzmann, N., Iwanicka, A., d’Haenens, L. i Bartkowiak, K. (2020). Report on Interviews with Experts on Digital Skills in Schools and on the Labour Market. Leuven: ySKILLS.
Doucet, A., Netolicky, D., Timmers, K. i Tuscano, F.J. (2020). Thinking about Pedagogy in an Unfolding Pandemic: An Independent Report on Approaches to Distance Learning During COVID19 School Closures. https://issuu.com/educationinternational/docs/2020_ research_covid-19_eng (dostęp: 13.02.2021).
Dróżka, W. (2010). Trangulacja badań. Badania empiryczne ilościowo-jakościowe. W: S. Palka (red.). Podstawy metodologii badań w pedagogice (s. 124-135). Gdańsk: GWP.
D’Souza, K. (2020). Distance learning stokes fears of excessive screen time. EdSource, 2020.11.23. https://edsource.org/2020/distance-learning-stokes-fears-of-excessive-screen-time/644165 (dostęp: 13.02.2023).
Ferguson, G. A. i Takane Y. (2016). Statistical analysis in psychology and education (tł. M. Zagrodzki). Warszawa: PWN.
Frankfort-Nachmias, Ch., Nachmias, D. i DeWaard J. (2015). Research Methods in the Social Sciences. Wyd. 8. New York: Worth Publishers, a Macmillan Education Company.
Furmanek, W. (2013). Humanistyczna pedagogika pracy. Charakterystyka dyscypliny naukowej. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Furmanek, W. (2016). Metodologiczne trudności badań z pogranicza edukacji, techniki i informatyki. Edukacja – Technika – Informatyka, 7(4), 21-28.
Gabriel R. i Röhrs H.-P. (2017). Social Media. Potenziale, Trends, Chancen und Risiken. Berlin: Springer.
Góralski, A. (1987). Metody opisu i wnioskowania statystycznego w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN.
Guilford, J. G. (1964). Podstawowe metody statystyczne w psychologii i pedagogice (tł. J. Wojtyniak). Warszawa: PWN.
Henson, K. T. (2015). Curriculum planning. Integrating multiculturalism, constructivism, andeducation reform. USA: Waveland Press.
King, B. M. i Minium, E. W. (2020). Statystyka dla psychologów i pedagogów (tł. M. Zakrzewska). Warszawa: PWN.
Kozielecki, J. (2000). Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa: Akademickie „Żak”.
Levinson, P. (2013). New New Media. Wyd. 2. Boston: Pearson.
Melosik, Z. i Szkudlarek, T. (2010). Kultura, tożsamość i edukacja. Migotanie znaczeń. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Meng-Jung, T., Jyh-Chong, L., Huei-Tse, H. i Chin-Chung, T. (2012). University students’ online information searching strategies in different search contexts. Australasian Journal of Educational Technology, 28(5), 881-895.
Morrison, R. (2020). Don’t ‘just Google it’: 3 ways students can get the most from searching online. https://theconversation.com/dont-just-google-it-3-ways-students-can-get-the-most-from-searching-online-116519) (dostęp: 11.03.2023).
Murphy, K. (2020, 4 maja). Why Zoom is Terrible. The New York Times. https://nyti.ms/ 35hnfN7 (dostęp: 13.02.2021).
Nieśpiał, T. (2010). Kto ma Internet, a kto ma problem. Rzeczpospolita, 109, A9.
Nieśpiał, T. (2010). Polski internauta jest pasywny i szuka rozrywki. Rzeczpospolita, 109, A9.
Okoń, W. (2007). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Pilch, T., Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Ptaszek, G., Stunża, G. D., Pyżalski, J., Dębski, M., Bigaj, M. (2020). Edukacja zdalna: co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami? Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Rasfeld, M., Breidenbach, S. (2014). Schulen im Aufbruch. Eine Anstiftung. München: Kösel.
Szkudlarek, T., Śliwerski B. (2009). Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Wieczorkowska-Nejtardt, G. (2003). Statystyka. Wprowadzenie do analizy danych sondażowych i eksperymentalnych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.
Włodarski, Z. (1996). Psychologia uczenia się. T.1. Warszawa: PWN.
Zaczyński, W. P. (1997). Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Zimbardo, P. G., Gerig, R. J. (2012). Psychologia i życie. Warszawa: PWN.