Andrzejewska, J. (2014). Nauczyciel przedszkola – kreator bezpiecznej przestrzeni edukacyjnej. W: B. Komorowska, P. Mazur, Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży. Aktualne problemy teorii praktyki pedagogicznej (s. 183-204). Chełm: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa.
Andrzejewska, J. (2015). Nauczyciel – organizator środowiska edukacyjnego do uczenia się dziecka w interakcjach z rówieśnikiem. W: S. Guz, M. Centner-Guz, I. Zwierzchowska (red.), W trosce o rozwój i wczesną edukację dziecka (s. 181-194). Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Andrzejewska, J. (2018). Elastyczna przestrzeń uczenia się dziecka. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 37(2), 41-54.
Andrzejewska, J., Zwierzchowska I. (2015). Wielowymiarowość przestrzeni edukacyjnej w koncepcji pedagogicznej Marii Montessori. W: T. Parczewska (red.), Przestrzenie dziecka i dzieciństwa. Wielość perspektyw i znaczeń (s. 99-119). Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Atroszko, B. (2019). Bariery zmiany edukacyjnej – przegląd literatury, Teraźniejszość – Człowiek –Edukacja, 22(2), 25-40.
Boguszewska, A. (2018). O książce obrazkowej i jej wykorzystaniu dla dzieci przedszkolnych, Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 37(3), 201-214.
Centner-Guz, M. (2015). Trudne sytuacje dziecka w rodzinie w świetle książki obrazkowej o walorach artystycznych. W: S. Guz, M. Centner-Guz, I. Zwierzchowska (red.), W trosce o rozwój i wczesną edukację dziecka (s. 117- 333). Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Centner-Guz, M. (2017). U progu czytelnictwa. Zainteresowania książką i przygotowanie czytelnicze dzieci sześcioletnich w ujęciu temporalnym. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Cudowska, A. (2017). Rola nauczyciela w zmianie oświatowej. W: J. Madalińska-Michalak, N. G. Pikuła, K. Białożyt (red.), Edukacja i praca nauczyciela: ciągłość – zmiana – konteksty (s. 75-89). Kraków: Wydawnictwo „scriptum”.
Cudowska, A. (2018). Aksjologiczne podstawy dobrostanu w wymiarze indywidualnym i społecznym. W: M. Czerepaniak-Walczak, J. Madalińska-Michalak, B. Śliwerski (red.), Ku życiu wartościowemu. T. 1: Idee – Koncepcje – Praktyki (s. 253-267). Kraków: Wydawnictwo „Impuls”.
Doyla, G. (2007). Klucz do ucznia się. Technologia rozwoju dziecka. Gdańsk: Transfer Learning.
Fullan, M. (2014). Leading in a culture of change. San Francisco: Jossey-Bass.
Gurycka, A. (1978). Rozwój i kształtowanie zainteresowań. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Guz, S. (2008). Wyzwalanie aktywności poznawczej dzieci w edukacji Montessori. W: S. Guz, T. Sokołowska-Dzioba, A. Pielecki (red.), Aktywność dzieci i młodzieży (s. 77-95). Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP.
Kowalik-Olubińska, M. (2020). Interdyscyplinarny paradygmat „Childhood Studies” w perspektywie konstruktywizmu. Problemy Wczesnej Edukacji, 51(4), 126-137.
Kulete, M. (2002). Człowiek jako kreator zmian w swoim życiu. W: D. Kubacka-Jasiecka (red.), Człowiek wobec zmiany. Rozważania psychologiczne (s. 21-38). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Małek, K. (2016). Teatrzyki. Wielka księga inspiracji . propozycje animacji teatralnych i zabaw w oparciu o pedagogikę F. Froebla. Lublin: Froebel.pl.
Mendel, M. (2006). Pedagogika miejsca. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP.
Nowakowska-Buryła, I. (2019). Gotowość do zmiany a nabywanie kompetencji międzykulturowych przez nauczycieli wczesnej edukacji – o potrzebie eksploracji zagadnienia, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, 32(2), 95-108.
Potulicka, E. (2001). Paradygmaty zmiany edukacyjnej Michaela Fullana. W: E. Potulicka (red.), Szkice z teorii i praktyki zmiany oświaty (s. 11-60). Poznań: Eruditus.
Siwicki, M. (2021), Nowe podwórka współczesnego dzieciństwa. Warszawa: Wydawnictwo APS.
Weryho-Radziwiłłowiczowa, M. (1931). Metoda wychowania przedszkolnego. Podręcznik dla wychowawców. Lwów–Warszawa: Książnica Atlas.
Wolan-Nowakowska, M. (2002). Wybrane wymiary osobowości a postawa wobec zmian pracowników firm prywatnych i państwowych. W: D. Kubacka-Jasiecka (red.), Człowiek wobec zmiany. Rozważania psychologiczne (s. 157-168). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Zwiernik, J. (2009), Dziecięca codzienność w przestrzeniach podwórka, W: D. Klus-Stańska, M. Szczepkowska-Pustkowska (red.), Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania (s. 401-419). Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.