W badaniu wzięło udział 100 mężczyzn. Grupa zasadnicza składała się z 50-ciu studentów seminarium duchownego, natomiast grupa porównawcza z 50-ciu studentów uniwersytetu. Zostały użyte następujące metody: Skala Wartości Schelerowskich (SWS) w adaptacji P. Brzozowskiego, Kwestionariusz do Badania Kryzysu w Wartościowaniu (KKW) P. Olesia.
Z badań wynika, że wśród mężczyzn zdecydowanych na małżeństwo najczęściej jako wartości najważniejsze wymieniane są te związane z dostatnim życiem, przyjemnością i radością życia. W grupie mężczyzn zdecydowanych na bezżeństwo najważniejsze wartości to wartości Święte - Świętości Religijne, czyli Bóg, wiara, zbawienie i życie wieczne.
Badane grupy nie różnią się istotnie, jeżeli chodzi o wartości Moralne czy świętości Świeckie.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Teologiczne · ISSN 2353-7272 | eISSN 2543-5973 · DOI: 10.18290/rt
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)