Data publikacji : 2025-03-26

Papieski Wydział Nauk o Wychowaniu „Auxilium”: pielęgnujemy talenty wychowawcze

Josmy Jose



Piera Silva Ruffinatto



Abstrakt

Papieski Wydział Nauk o Wychowaniu „Auxilium” służy promowaniu holistycznego podejścia do nauczania, łączącego indywidualny rozwój z dyscyplinami akademickimi w celu sprostania globalnym wyzwaniom. Będąc jedyną instytucją papieską dla kobiet, profil uczelni jest przede wszystkim kobiecy. Formacja wydziału czerpie z pedagogicznego humanizmu św. Jana Bosko i badań interdyscyplinarnych. Wydział stawia na relacje wzajemnego ubogacania się i pokojowego rozwiązywania konfliktów, promując kobiety jako szczególnie te osoby, które mają wpływ na humanizację życia. Nauczana tu pedagogika, będąc zakorzenioną w antropologii chrześcijańskiej, odgrywa aktywną rolę w życiu ludzi, kładąc nacisk na harmonijne relacje z samym sobą, innymi ludźmi i światem.

„Auxilium” dostosowuje swoje metody edukacyjne do procesu bolońskiego, aby ułatwić studentom skuteczną integrację ze społeczeństwem. Promuje kształcenie ustawiczne, obejmujące zarówno historyczne, jak i współczesne konteksty edukacyjne, aby zmieniać życie uczących się poprzez doświadczenie edukacyjnego. Poprzez dialog i działania zewnętrzne wydział angażuje się w dialog międzyreligijny i rozwój akademicki. Jego zaangażowanie w jakość wykracza poza środowisko akademickie, obejmując ciągłe doskonalenie i ewangelizację społeczną. Dzięki inicjatywom takim jak obozy letnie wydział kształtuje młode umysły, angażując się w działalność edukacyjną i ewangelizacyjną, promując jednocześnie kulturę życia poprzez ciągły rozwój osobisty i zawodowy.

Słowa kluczowe:

edukacja, talenty, metody edukacyjne, antropologia chrześcijańska, pedagogika, system prewencyjny



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Pedagogiczne · ISSN 2080-850X | eISSN 2544-5243 · DOI: 10.18290/rped
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)