Data publikacji : 2024-04-17

Orientacja pozytywna a postrzeganie pozytywnych zmian w funkcjonowaniu podczas pandemii COVID-19 wśród osób we wschodzącej dorosłości – moderacyjna rola resilience

Abstrakt

Celem badania jest analiza związku pomiędzy orientacją pozytywną a postrzeganymi pozytywnymi zmianami w funkcjonowaniu podczas pandemii COVID-19 u osób we wschodzącej dorosłości przy uwzględnienieniu moderacyjnej roli resilience. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, w skład której wchodziły narzędzia: Skala Orientacji Pozytywnej, Skala Postrzeganych Pozytywnych Zmian w Funkcjonowaniu Studentów Podczas Pandemii COVID-19 oraz Skala Pomiaru Prężności. Stwierdzono wystąpienie istotnych statystycznie zależności pomiędzy badanymi zmiennymi. Ponadto uzyskane rezultaty wskazują, że resilience pełni moderacyjną rolę w związku między orientacją pozytywną a postrzeganymi pozytywnymi zmianami w funkcjonowaniu podczas pandemii COVID-19 u osób w okresie wschodzącej dorosłości. Zaprezentowane wyniki poszerzają dotychczasową wiedzę na temat pozytywnego adaptowania się osób we wschodzącej dorosłości. Wnioski z niniejszych badań mogą stanowić podstawę do projektowania działań wzmacniających potencjał jednostki i uwzględniających resilience.

Słowa kluczowe:

orientacja pozytywna, postrzegane pozytywne zmiany, pandemia COVID-19, resilience, moderacja, wschodząca dorosłość



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Pedagogiczne · ISSN 2080-850X | eISSN 2544-5243 · DOI: 10.18290/rped
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)