Adamski, F. (1993). Poza kryzysem tożsamości. W kierunku pedagogiki personalistycznej. W: F. Adamski (red.), Poza kryzysem tożsamości. W kierunku pedagogiki personalistycznej (s. 9-15). Kraków: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Cudowska, A. (red.) (2018). Życie wartościowe w perspektywie aksjologii pedagogicznej. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.
De Beni, M. (2007). Mieć odwagę być wychowawcami dzisiaj. W: A. Rynio (red.), Wychowanie chrześcijańskie. Między tradycją a współczesnością (s. 61-69). Lublin.
Derdziuk, A. (2011). Prawda, dobro, sumienie – u podstaw odpowiedzialności społecznej. W: P. Kawalec, A. Błachut (red.), Odpowiedzialność społeczna w innowacyjnej gospodarce (s. 9-30). Lublin: Wydawnictwo KUL. https://depot.ceon.pl/handle/123456789/2192
Gadacz, T. (1993). Wychowanie jako spotkanie osób. W: F. Adamski (red.), Człowiek, wychowanie, kultura. Wybór tekstów (s. 107-113). Kraków: Wydawnictwo WAM.
Gołaszewska, M. (1990). Conditio humana qua fuga. Sztuka i Filozofia, 3, 85-96.
Jundziłł, I. (1966). Aktywizacja dziecka w procesie wychowania. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.
Jundziłł, I. (1975). O samowychowaniu. Warszawa: Nasza Księgarnia.
Kaniewska-Mackiewicz, E. (2019). Aksjologiczne paradygmaty edukacji. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy, Edukacja – Rodzina – Społeczeństwo, 35(4), 155-169.
Kazimierczak, P. (2016), Dietrich von Hilebrand: Konteksty pedagogiczne kategorii wartości i cnoty, Studia Pedagogica Ignatiana, 19(1), 93-106. https://doi.org/10.12775/SPI.2016.1.005
Kiereś, B. (2015), U podstaw pedagogiki personalistycznej. Filozoficzny kontekst sporu o wychowanie, Lublin: Wydawnictwo KUL.
Kukołowicz, T. (1978). Pomagamy w samowychowaniu. Warszawa: Nasza Księgarnia.
Kwieciński, Z. (2012). Pedagogie postu. Preteksty-konteksty-podteksty. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Łobocki, M. (2003). Minimum wiedzy o współczesnej teorii wychowania. Chowanna, 1, 81-98.
Michałowski, S. C. (2007). Kategorie edukacyjne w pedagogii współbycia osobowego. W: A. Rynio (red.), Wychowanie chrześcijańskie. Między tradycją a współczesnością (s. 180-210). Lublin: Wydawnictwo KUL.
Nowak, M. (2012). Pedagogiczny profil nauk o wychowaniu. Studium z odniesieniami do pedagogiki pielęgniarstwa. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Okoń, W. (2004). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Pietrasiński, Z. (1977). Kierowanie własnym rozwojem. Warszawa: Wydawnictwo Iskry.
Słotwińska, H. (2021). Wzór osobowy nauczyciela gwarancją sukcesu edukacyjnego ucznia. W: A. Karpińska, M. Zińczuk, K. Kowalczuk (red.), Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej (s. 97-120). Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
Spielman, R. M., Jenkins, W. J., Lovett, M. D., Czarnota-Bojarska, J. (2020). Psychologia. Warszawa: OpenStax Poland. https://openstax.org/details/books/psychologia-polska
Sujak, E. (1991). Samowychowanie. W: Cz. Bartnik i in. (red.), Bóg-Człowiek-Świat. Ilustrowana encyklopedia dla młodzieży (s. 252-253). Katowice: Księgarnia św. Jacka.
Ślipko, T. (2009). Zarys etyki ogólnej. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Ślipko, T. (2010). Zarys etyki szczegółowej. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Swieżawski, S. (1995). Święty Tomasz na nowo odczytany. Poznań: W drodze.
Tomasik, P. (1998). Pedagogika wobec kryzysu wychowania. Warszawskie Studia Teologiczne, 11, 287-318.
Васянович, Г. П. (2011). Педагогічна етика. Київ: Академвидав. [Vasyanovych, H. P. (2011). Pedahohichna etyka. Kyyiv: Akademvydav].
Zasada, W: Słownik języka polskiego PWN. Pobrane 17 stycznia 2024 z https://sjp.pwn.pl/slowniki/ zasada.html.