Archer, M. S. (2013). Człowieczeństwo. Problem sprawstwa. Tłum. A. Dziuban. Kraków: Zakład Wydawniczy „Nomos”.
Bagwell, J. L. (2019). Exploring the Leadership Practices of Elementary School Principals Through a Distributed Leadership Framework: A Case Study. Educational Leadership and Administration: Teaching and Program Development, 30, 83-103.
Berger, P. L., Luckmann, T. (2010). Społeczne tworzenie rzeczywistości. Tłum. J. Niżnik. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Creswell, J. W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Tłum. J. Gilewicz. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Ćwiklicki, M., Urbaniak, A. (2019). Studium przypadku w naukach o zarządzaniu. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Denzin, N. K., Lincoln, Y. (red.) (2010). Metody badań jakościowych (T. 1). Tłum. K. Podemski. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Eisenhardt, K., Graebner, M. (2007). Theory building from cases: opportunities and challenges. Academy of Management Journal, 50(1), 25-32. https://www.doi.org/10.5465/AMJ.2007.24160888
Flick, U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Tłum. P. Tomanek. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Hatch, M. J. (2002). Teoria organizacji. Tłum. P. Łuków. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Konecki, K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kools, M., Stoll, L. (2016). What Makes a School a Learning Organisation?, OECD Education Working Papers, 137. OECD Publishing, Paris. https://www.doi.org/10.1787/5jlwm62b3bvh-en
Kostera, M. (red.) (2015). Metody badawcze w zarządzaniu humanistycznym. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie SEDNO.
Kubinowski, D. (2011). Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia. Metodyka. Ewaluacja. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Matejun, M. (2011). Metoda studium przypadku w pracach badawczych młodych naukowców z zakresu nauk o zarządzaniu. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 19, 203-213.
Mertens, D. M. (2010). Research and Evaluation in Education and Psychology. Los Ageles, London, New Dehli, Singapore, Washington DC: Sage Publications, Inc.
Miles, M. B., Huberman, A. M. (2000). Analiza danych jakościowych. Tłum. S. Zabielski. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana.
Mizerek, H. (2017). Studium przypadku w badaniach nad edukacją. Istota i paleta zastosowań. Przegląd Pedagogiczny, 1, 9-22.
Niemi, H. M., Kousa, P. (2020). A case study of students’ and teachers’ perceptions in a Finnish high school during the COVID pandemic. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 352-369.
Nowak, S. (2011). Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Ridder, H. G. (2017). The theory contribution of case study research designs. Business Research, 10(2), 281-305. https://doi.org/10.1007/s40685-017-0045-z
Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Senge, P. M. (2006). Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się. Tłum. H. Korolewska Mróz. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Stake, R. E. (2010). Jakościowe studium przypadku. Tłum. M. Sałkowska. W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych. T. 1. (s. 623-654). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Tołwińska, B. (2011). Kompetencje społeczne dyrektorów szkół. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Tołwińska, B. (2016). Overcoming organisational silence looking for opportunities to change school culture. W: L. Daniela, L. Rutka (red.), Selected Papers of the Association for Teacher Education in Europe. Spring Conference 2015 (s. 209-221). Cambridge: Cambridge Scholars Publishing,
Tołwińska, B. (2018). Teacher Team’s Maturity as The Basis for a Learning School. W: M. Attard Tonna, J. Madalińska Michalak (red.), Teacher Education Policy and Practice. International Perspectives and Inspirations (s. 194-214). Warszawa: Foundation for the Development of the Education System.
Tołwińska, B. (2021). Kierowanie szkołą jako organizacją uczącą się. Studium przypadków. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
Turlejska, B. (1998). Monografia pedagogiczna i studium przypadku. W: S. Palka (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych (s. 75-88). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Wójcik, P. (2013). Znaczenie studium przypadku jako metody badawczej w naukach o zarządzaniu. E-mentor, 1(48), 17-22.
Yin, R. K. (2015). Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Tłum. J. Gilewicz. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.