Ablewicz, K. (1998). Hermeneutyka i fenomenologia w badaniach pedagogicznych. W: W. S. Palka (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych (s. 25-41). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Alheit, P. (2011). Podejście biograficzne do całożyciowego uczenia się. Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja, 3(55), 7-21.
Alheit, P. (2015). Teoria biografii jako fundament pojęciowy uczenia się przez całe życie, Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja, 18(4), 23-36.
Buber, M. (1968). Wychowanie. Kraków: Wydawnictwo Znak
Chase, S. E. (2009). Wywiad narracyjny. Wielość perspektyw, podejść, głosów. W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych, t. 2 (s. 15-56). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Cieślikowska-Ryczko, A. (2022). Rodzice więźniów. Studium doświadczeń. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytet Łódzki.
Clarke, V., Braun, V. (2017). Thematic analysis. Journal of Positive Psychology, 12(3), 297-298. https://doi.org/10.1080/17439760.2016.1262613
Denzin, N. K. (1990). Reinterpretacja metody biograficznej w socjalogii: Znaczenie a metoda w analizie biograficznej. W: J. Włodarek i M. Ziółkowski (red.), Metoda biograficzna w socjologii (s. 55-69). Warszawa-Poznań: PWN.
Denzin, N. K. (1989). Interpretative Biography. Newbury Park: Sage Publications.
Dominice, P. (2006). Uczyć się z życia. Biografia edukacyjna w edukacji dorosłych. Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej .
Dubas, E. (2007). Uniwersalne problemy andragogiki i gerontologii. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Gara, J. (2021). Istnienie i wychowanie. Egzystencjalne inspiracje myślenia i działania pedagogicznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Gilhooly, M. L., Gilhooly, K. J., Phillips, L. H., Harvey, D., Brady, A., Hanlon, P. (2007) Realworld problem solving and quality of life in older people. British Journal of Health Psychology, 12(4), 587–600. https://doi.org/10.1348/135910706x154477
Golonka-Legut, J. (2015). Uczenie się w perspektywie biograficzności. Perspektywa andragogiczna. Rocznik Andragogiczny, 22, 101-118. https://doi.org/10.12775/RA.2015.005
Jarvis, P. (2004). Adult Education and Lifelong Learning. Theory and Practice. London: Routledge.
Jarvis, P. (2012). Osobowe uczenie się: uczenie się w działaniu. W: W. Jakubowski (red.), Kultura jako przestrzeń edukacyjna. Współczesne obszary uczenia się osób dorosłych (s. 9-26). Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Jaspers, K. (1999). Wiara filozoficzna wobec objawienia. Tłum. G. Sowiński. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Jurgiel, A. (2011). Praktyki badawcze obecne w badaniach biograficznych nad procesami społeczno-kulturowego uczenia się dorosłych. Ujęcie krytyczne. Edukacja Dorosłych, 2, 93-98.
Kafar, M. (2011). Biografie naukowe. Perspektywa transdyscyplinarna. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Krawczyk-Bocian, A. (2013). Doświadczanie zdarzeń krytycznych. Narracje biograficzne dorosłych dzieci alkoholików. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Krawczyk-Bocian, A. (2019). Narracja w pedagogice. Teoria. Metodologia. Praktyka badawcza. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Krzychała, S. (2007). Projekty życia młodzieży w perspektywie badań rekonstrukcyjnych. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP.
Lalak, D. (2010). Życie jako biografia. Podejście biograficzne w perspektywie pedagogicznej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Machel, H. (2014). Rodzina skazanego jako współuczestnik jego resocjalizacji penitencjarnej, readaptacji i reintegracji społecznej. Resocjalizacja Polska, 7, 45-57.
Malewski, M. (2001). Edukacja dorosłych w pojęciowym zgiełku. Próba rekonstrukcji zmieniającej się racjonalności andragogiki. Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja, 2(14), 29-57.
Malewski, M. (2010). Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Muszyński, M. (2013). Teoria uczenia się egzystencjalnego Petera Jarvisa. Edukacja Dorosłych, 1(68), 105-122.
Namysłowska, I. (1997). Terapia rodzin. Warszawa: Wydawnictwo Springer–PWN.
Nowak, B. (2011). Rodzina w kryzysie. Studium resocjalizacyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Opozda, D. (2017). Zróżnicowane rodzicielstwo – zarys refleksji. W: D. Opozda i M. Leśniak (red.), Rodzicielstwo w wybranych zagadnieniach pedagogicznych (s. 19-28). Lublin: Episteme.
Pryszmont, M. (2020). Metodologia jako sztuka wyjścia. Podejścia badawcze i praktyki edukacyjne w andragogicznych studiach nad macierzyństwem. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT.
Radochociński, M. (1998). Wybrane zagadnienia psychopatologii w ujęciu systemowej koncepcji rodziny. Roczniki Socjologii Rodziny, 10, 91-109.
Sartre, J. P. (2007). Byt i nicość. Zarys ontologii fenomenologicznej. Kraków: Wydawnictwo Zielona Sowa.
Schalock, R. L. (2004). The concept of quality of life: what we know and do not know. Journal of Intellectual Disability Research, 48(3), 203-216. https://doi.org/10.1111/j.1365-2788.2003.00558.x
Schȕtze, F. (2012). Analiza biograficzna ugruntowana empirycznie w autobiograficznym wywiadzie narracyjnym. Jak analizować autobiograficzne wywiady narracyjne. W: K. Kaźmierczak (red.), Metoda Biograficzna w Socjologii (s. 141-278). Kraków: Zakład wydawniczy Nomos.
Schier, K. (2015). Dorosłe dzieci. Psychologiczna problematyka odwrócenia ról w rodzinie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Sęk, H. (1991). Procesy twórczego zmagania się z krytycznymi wydarzeniami życiowymi a zdrowie psychiczne. W: H. Sęk (red.), Twórczość i kompetencje życiowe a zdrowie psychiczne (s. 30-41). Poznań: Wydawnictwo UAM.
Straś-Romanowska, M. (2010). Psychologia wobec małych i wielkich narracji. W: M. Straś- Romanowska, B. Bartosz, M. Żurko (red.), Psychologia małych i wielkich narracji (s. 21-40). Warszawa: Wydawnictwo Eneteia.
Ryś, M. (2001). Systemy rodzinne. Metody badań struktury rodziny pochodzenia i rodziny własnej. Warszawa: Centrum metodyczne pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Teusz, G. (2018). Doświadczenie domu rodzinnego w narracjach (auto)biograficznych osób z rodzin polskich na emigracji. Studia Edukacyjne, 50, 321-330. https://doi.org/10.14746/se.2018.50.21
Theiss, W. (1998). Badanie biograficzne: przypadek „dzieci syberyjskich”. Kwartalnik Pedagogiczny, 1, 133-146.
Tripp, D. (1996). Zdarzenia krytyczne w nauczaniu. Kształtowanie profesjonalnego osądu. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.