Fredrickson, B. L., Cohn, M. A., Coffey, K. A., Pek, J., Finkel, S. M. (2008). Open hearts build lives: Positive emotions, induced through loving-kindness meditation, build consequential personal resources. Journal of Personality and Social Psychology, 95(5), 1045-1062. https://doi.org/ 10.1037/a0013262.
Garmer, Ch. (2009). The midful path to self-compassion: Freeing yourself from destructive thoughts and emotions. New York: Guilford Press.
Gouveia, M. J., Carona, C., Canavarro, M. C., Moreira, H. (2016). Self-compassion and dispositional mindfulness are associated with parenting styles and parenting stress: the mediating role of mindful parenting. Mindfulness, 7(3), 700-712. https://doi.org/10.1007/s12671-016-0507-y
Hayes, S., Strosahl, K.D., Wilson, K.G. (2013). Terapia akceptacji i zaangażowania. Proces i praktyka uważnej zmiany. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Hanson, R. (2020). Rezyliencja. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Horowski, J. (2021). Przebaczenie sobie jako cel wychowania. Roczniki Pedagogiczne, 13(1), 35-48. https://doi.org/10.18290/rped21131.4
Howell, A. J., Dopko, R. L., Turowski, J. B., Buro, K. (2011). The disposition to apologize. Personality and Individual Differences, 51(4), 509-514. https://doi.org/10.1016/j.paid.2011.05.009
Izmałkowa, J. (2022). Parents First. Warszawa–Giżycko–Puerto Escondido-Meksyk-Gwatemala: Self publishing Julia Izmałkowa.
Jazukiewicz, I. (2021). Potencjał odporności psychospołecznej z perspektywy zasobów człowieka. Implikacje pedagogiczne. Roczniki pedagogiczne, 13(1), 9-24. https://doi.org/10.18290/rped21131.2
Jazukiewicz, I. (2020). Wrażliwość jako przedmiot refleksji pedagogicznej. Studia Peadagogica Ignatiana, 23(4), 159-187. https://doi.org/10.12775/SPI.2020.4.007
Juul, J. (2011). Twoja kompetentna rodzina. Nowe drogi wychowania. Podkowa Leśna: Wydawnictwo MiND.
Kabat-Zinn, J. (2003). Mindfulness-Based Interventions in Context: Past, Present and Future. Clinical Psychology: Science and Practice, 10(2), 144-156. https://doi.org/10.1093/clipsy.bpg016
Neff, K. (2003). Development and validation of a scale to measure self-compassion. Self and Identity, 2(3), 223-250. https://doi.org/10.1080/15298860309027
Neff, K. (2018). Jak być dobrym dla siebie. Życie bez presji otoczenia, przygnębienia i poczucia winy. Białystok: Studio Astropsychologii.
Neff, K., Beretvas, S. N. (2013). The role of self-compassion in romantic relationship. Self and Identity, 12(1), 78-98.
Neff, K., Germer, Ch. (2022). Samowspółczucie. Wykorzystaj techniki uważności, aby zaakceptować siebie i zbudować wewnętrzną siłę. Tłum. A. Sawicka-Chrapkowicz. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Neff, K., Pommier, E. (2013). The relationship between self-compassion and other-focused concern among collage undergraduates, community adults and practicing meditators. Self and Identity, 12(2), 160-176. https://doi.org/10.1080/15298868.2011.649546
Neufeld, G., Meté, G. (2016). Więź. Dlaczego rodzice powinni być ważniejsi od kolegów. Tłum. P. Cieślak. Łódź: Wydawnictwo Galaktyka.
Reas, F. (2010). Rumination and worry as a mediators of the relationship between self-compassion and depression and anxiety. Personality and Individual Differences, 48(6), 757-761.
Sbarra, D. A., Smith, H. L., Mehl, M. R. (2012). When leaving your ex, love yourself: Observational ratings of self-compassion predict the course of emotional recovery following marital separation. Psychological Science, 23(3), 261-269. https://doi.org/10.1177/0956797611429466
Shonin, E., Van Gordon, W., Compare, A., Zangeneh, M., Griffiths, M.D. (2015). Buddhist-derived loving-kindness and compassion meditation for the treatment of psychopathology: A systematic review. Mindfulness, 6(5), 1161-1180. https://doi.org/10.1007/s12671-014-0368-1
Ostrowska, U. (2021). Człowieczeństwo jako problem i wyzwanie edukacyjne. Roczniki Pedagogiczne, 13(2), 7-32. https://doi.org/10.18290/rped21132.2
Psychogiou, L., Legge, K., Parry, E., Mann, J., Nath, S., Ford, T., Kuyken, W. (2016). SelfCompassion and Parenting in Mothers and Fathers with Depression. Mindfulness, 7, 896-908. https://doi.org/10.1007/s12671-016-0528-6
Senior, J. (2015). Dużo radości, mniej przyjemności. Paradoks współczesnego rodzicielstwa. Tłum. M. Hesko-Kołodzińska. Poznań: Media Rodzina.
Weryszko, M. (2021). Współczucie wobec samego siebie. Przegląd badań. Kwartalnik naukowy Fides et Ratio, 45(1), 6-16. https://doi.org/10.34766/fetr.v45i1.699
Yarnell, L. M., Neff, K. (2013). Self-compassion, interpersonal conflict resolutions and well-being. Self and Identity, 12(2), 146-159. https://doi.org/10.1080/15298868.2011.649545
Zang, J. W., Chen, S. (2016). Self-compassion promotes personal improvement from regret experiences via acceptance. Personality and Social Psychology Bulletin, 42(2), 244-258. https://doi.org/10.1177/0146167215623271