Adamski, F. (2021). Rodzina wymiar społeczno-kulturowy. Kraków: Wydawnictwo Petrus.
Adamski, F. (2003). Rodzina. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI Wieku. Tom 5 (s. 306-311). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Babicki, Z. (2021). Rodzina w świetle Karty Praw Rodziny. Pedagogika Społeczna Nova, 1(2),
-162. https://doi.org/10.14746/psn.2021.2.09
Barankiewicz, I., Bogdańska-Maciak, M., Perkowska-Klejman, A., Zduńczyk, N., Żurek, E. (2021). Dobro dziecka w projekcie kodeksu rodzinnego – analiza semantyczna pojęcia. Praca Socjalna, 6(36), 89-107. https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.6697
Błasiak, A. (2019). Między (nie)obecnością a zaangażowaniem. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum.
Brągiel, J., Matyjas, B., Segiet, K. (2021). Rodzina – rodzicielstwo – odpowiedzialność. Perspektywa pedagogiki społecznej. Opole: Uniwersytet Opolski.
Dudkiewicz, M. (2006). Zastosowanie analizy pola semantycznego i analizy gloss dla zaprezentowania sposobu postrzegania świata społecznego. Przegląd Socjologii Jakościowej, 2(1), 33-52.
Grześkowiak, A. (1992). Karta praw rodziny Stolicy Apostolskiej na tle międzynarodowych aktów praw człowieka. Ethos, 17(1), 109-131.
Hetka, E. (2013). Pedagogizacja życia społecznego w optyce społeczno-pedagogicznej. Societas Communitas, 16(2), 75-96.
Hoghughi, M. (2004). Parenting – an introduction. W: M. Hoghughi, N. Long (red.), Handbook of parenting. Theory and research for practice (s. 1-18). London: Sage Publications.
Karta Praw Rodziny (2018). Warszawa: Wydawnictwo Sejmowe.
Kawula, S. (2009). Kultura pedagogiczna rodziców jako czynnik stymulacji rozwoju i wychowania młodego pokolenia. W: S. Kawula, J. Brągiel, i A. W. Janke (red.), Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki (s. 335-357). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Kubicki, P. (2009). Przemiany ojcostwa we współczesnej Polsce. W: M. Sikorska (red.), Być rodzicem we współczesnej Polsce. Nowe wzory w konfrontacji z rzeczywistością (s. 77-105). Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Kułaczkowski, J. (2011). Cechy rodziny jako środowiska wychowawczego. W: J. Kułaczkowski, Leksykon Pedagogiki Rodziny (s. 35-39). Warszawa: Bonus Liber – Wydawnictwo i Drukarnia Diecezji Rzeszowskiej.
Krippendorp, K. (2004). Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. Thousand Oaks: Sage.
Kwak, A. (2003). Uniwersalność instytucji rodziny i kierunku jej przemian. W: Z. Tyszka (red.), Życie rodzinne – uwarunkowania makro i mikrostrukturalne (s. 11-23). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Łobocki, M. (2006). Teoria wychowania w zarysie. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Opozda, D. (2012). Struktura i treść jednostkowej wiedzy o wychowaniu. Studium pedagogiczne wiedzy rodziców i jej korelatów. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL – Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.
Opozda, D. (2019). Wymiary wychowania w rodzinie. W: D. Opozda, M. Parzyszek, Wychowanie w rodzinie w wybranych zagadnieniach pedagogicznych (s. 31-60). Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Schwarz, B., Schäfermeier, E., Trommsdorff, G. (2005). Relations Between Value Orientation, Child-Rearing Goals, and Parenting: A Comparison of German and South Korean Mothers.
W: W. Friedlmeier, P. Chakkarath i B. Schwarz (red.), Culture and Human Development: The Importance of Cross-Cultural Research for the Social Sciences (s. 203-230). Hove: Psychology Press.
Sekścińska, I., Piórkowska, A. (2020). Does Brexit mean Brexit? An analysis of the semantic field of the lexeme Brexit. CROSSROADS. A Journal of English Studies, 31, 66-87. https://doi.org/ 10.15290/CR.2020.31.4.04
Sikorska, M. (2009). Nowa matka, nowy ojciec, nowe dziecko. O nowym układzie sił w polskich rodzinach. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Slany, K. (2002). Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego w ponowoczesnym świecie. Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos.
Smedts, G. (2008). Parenting and the Art of Being Parent. W: P. Smeyers, M. Depaepe (red.), Educational Research: The Educationalization of Social Problems. T. 3 (s. 109-123). Dordrecht: Springer.
Szlendak, T. (2010). Socjologia rodziny. Ewolucja, historia i zróżnicowanie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Świdrak, E. (2013). Świadomość wychowawcza we współczesnej rodzinie. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Tchorzewski A. M. de (1990). Funkcje edukacyjne rodziny. Studium diagnostyczno-anagnostyczne. Bydgoszcz: Wyższa Szkoła Pedagogiczna.
Tyszka Z. (2001). System metodologiczny wieloaspektowej integralnej analizy życia rodzinnego. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Wesołowska, P. (2019). Świadomość pedagogiczna współczesnych rodziców oraz jej źródła. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Zawadzka, E. (2021). Parental Teleological Awareness Based on Research Conducted in Central Poland. Przegląd Badań Edukacyjnych, 2(35), 33-52. https://doi.org/10.12775/PBE.2021.030