Aksaman, J. (2013), Nauka-Sztuka-Edukacja. Kraków: Instytut Wydawniczy im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego.
Al-Yahyai, F., Al-Zoubi, S., Bakkar, B., Al-Hadabi, B., Al-Gaseem, M., Al-Qaryouti, I. (2021). Effects of a Special Art Education Course on Attitudes toward Omani Learners with Special Needs. International Journal of Higher Education, 10(1), 191-200. https://doi.org/10.5430/ijhe.v10n1p191
Badora, A. (2021). Twórczość jako zadanie osoby. Roczniki Pedagogiczne 13(49). https://doi.org/ 10.18290/rped21132.6
https://doi.org/10.18662/rrem/217 - doi do innego artykułu
Bellick, P. (12 maja 2023), Crossing borders to an inclusive society [pozaprogramowe wystąpienie]. Konferencja międzynarodowa Blended Intensive Programme “Art & Creativity” Spring Academy, Lublin, Polska.
Borup, L. (12 maja 2023). Drama and inclusive work [referat]. Konferencja międzynarodowa Blended Intensive Programme “Art & Creativity” Spring Academy, Lublin, Polska.
Charleroy, A., Frederiksen, J. A. G., Jensen, A., McKenna, S., Thomas, A. (2012). Child Development and Arts Education: A Review of Recent Research and Best Practices. New York: College Board.
Chen, S., Huang, F. Zeng, W. (2018), Comments on Systematic Methodologies of Action Research in the New Millennium: A Review of Publications 2000–2014. Action Research, 16(4), s. 341-360. http://doi.org/10.1177/1476750317691103
Domagała-Zyśk, E. (red.). (2012). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w środowisku rówieśniczym. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Ewing, R. (2020). Introduction. W: R. Gibson, R. Ewing (red.), Transforming the Curriculum Through the Arts. (s. 1-3) Cham: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-52797-6_1
Fancourt, D., Saoirse, F. (2019). What is the evidence on the role of the arts in improving health and well-being? A scoping review. Copenhagen: World Health Organization. Regional Office for Europe. https://iris.who.int/handle/10665/329834. License: CC BY-NC-SA 3.0 IGO (dostęp: 16.05.2023)
Hyrnyk I. (12 maja 2023), Przemówienie na sesji otwarcia. Konferencja międzynarodowa Blended Intensive Programme “Art & Creativity” Spring Academy. Lublin, Polska.
Jaworska, A. (2006). Od teatru do terapii. Lublin: Rekreacyjny Klub Nieprzetartego Szlaku.
Jeziorański, M. (12 maja 2023). Anthropological determinants of the relationship of creative people to society [referat]. Konferencja międzynarodowa Blended Intensive Programme “Art & Creativity” Spring Academy, Lublin, Polska.
Linca-Ćwikła, A. (2023). Blended Intensive Programme “Art & Creativity” Spring Academy. Student’s Guide. Lublin: Institute Pedagogy. The John Paul II Catholic University of Lublin.
Lohvynenko, T. (2022). Використання засобів арт-педагогіки та арт-терапії у соціально-педагогічній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами [Vykorystannya zasobiv art-pedahohiky ta art-terapiyi u sotsial’no-pedahohichniy roboti z dit’my z osoblyvymy osvitnimy potrebamy] Наука і техніка сьогодні, 5(5), 327-335. https://doi.org/10.52058/ 2786-6025-2022-5(5)-327-335
Lohvynenko, T. (12 maja 2023). Art pedagogy and art therapy: theoretical and methodological aspects [referat]. Konferencja międzynarodowa Blended Intensive Programme “Art & Creativity” Spring Academy, Lublin, Polska.
Malchiodi, C. A. (red.) (2012). Handbook of art therapy. New York: Guilford Press.
McKeown J. K., Fortune D., Dupuis S. L. (2016). It is like stepping into another world: Exploring the possibilities of using appreciative participatory action research to guide culture change work in community and long-term care. Action Research, 14(3), 318-334. https://doi.org/10.1177/ 1476750315618763
Міжнародний інтеркультурний тиждень «Інклюзивне суспільство» на факультеті психології, педагогіки та соціальної роботи [Mizhnarodnyy interkul’turnyy tyzhden’ «Inklyuzyvne suspil’stvo» na fakul’teti psykholohiyi, pedahohiky ta sotsial’noyi roboty] (2019), https:// dspu.edu.ua/news/mizhnarodnyj-interkulturnyj-tyzhden-inklyuzyvne-suspilstvo-na-fakulteti-psyxologiyi-pedagogiky-ta-socialnoyi-roboty/ (dostęp: 21.05.2023)
Van Hulle, I. (12 maja 2023), History and objectives of the “Project Art and Creativity” [referat]. Konferencja międzynarodowa Blended Intensive Programme “Art & Creativity” Spring Academy, Lublin, Polska.
Zandee D. P., (2014). Appreciative Inquiry and Research Methodology. W: Coghlan D., Brydon-Miller M. (red.). The SAGE Encyclopedia of Action Research. T. 1. (s. 48-51). London: SAGE Publications Ltd.