Zeszyt 10: Glottodydaktyka 2025
Service learning i design thinking w nauczaniu/uczeniu się języków obcych
Redakcja „Roczników Humanistycznych", zeszytu 10. Glottodydaktyka zaprasza do nadsyłania tekstów naukowych do rocznika 2025. Temat przewodni: Service learning i design thinking w nauczaniu/uczeniu się języków obcych.
Service learning – jako metoda edukacyjna – łączy działanie na rzecz społeczności z możliwościami uczenia się przez zaangażowaną w te działania młodzież. Service learning jest postrzegany jako zrównoważone podejście do edukacji opartej na doświadczeniu. Design thinking (myślenie projektowe) z kolei to metoda, mająca na celu tworzenie innowacyjnych rozwiązań, wykorzystująca techniki kreatywnego myślenia (np. burza mózgów, mapowanie myśli). U jej podstaw leży empatia, która pozwala lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania odbiorców. Obie metody znajdują zastosowanie w dydaktyce akademickiej, zyskując coraz większe grono zwolenników i użytkowników m.in. w nauczaniu i uczeniu się języków obcych.
W ramach zaproponowanej problematyki przewidujemy m.in. następujące zagadnienia:
Przyjmujemy wyłącznie teksty dotychczas niepublikowane, o dużym rygorze naukowym. Redakcja zastrzega sobie prawo wstępnej oceny i selekcji nadesłanych materiałów.
Zgłoszenia propozycji tekstów tematycznie sprofilowanych do 30 czerwca 2024 r. należy przesyłać na adres Sekretarza zeszytu 10: dr Anna Majewska-Wójcik, annamaj-woj@o2.pl. Autorzy wstępnie przyjętych propozycji zostaną poproszeni o nadesłanie tekstów o objętości do 40 000 znaków do Redakcji za pośrednictwem systemu online http://ojs.tnkul.pl/index.php/rh/, po zalogowaniu się jako autor.
Uprzejmie prosimy o zastosowanie standardu cytowania i opisu bibliograficznego APA. Redakcja zastrzega sobie prawo do wstępnej selekcji tekstów pod względem tematycznym i redakcyjnym.
Język publikacji: polski, angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, rosyjski lub ukraiński
Termin nadsyłania tekstów: 30 listopada 2024 r.
Uwaga: Akceptacja abstraktu i pełnego tekstu nie gwarantuje publikacji artykułu. Ostateczna decyzja należy do recenzentów i redaktorów zeszytu.
Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)