Data publikacji : 2023-11-24

Doskonalenie użycia strony biernej w angielskim: projekt oparty na korpusach językowych przeznaczony dla dorosłych uczących się angielskiego na poziomie zaawansowanym

Abstrakt

Artykuł porusza zagadnienie nauczania gramatyki wśród studentów uczących się języka angielskiego na poziomie zaawansowanym, opierając się na materiale związanym z konstrukcjami strony biernej. Wykorzystany materiał pochodzi z korpusów języka angielskiego i polskiego (British National Corpus, Narodowy Korpus Języka Polskiego oraz jeden korpus równoległy – Paralela). Studenci uczą się, jak korzystać z korpusów językowych w celu poprawy znajomości języka obcego, a także zdobywają dodatkową wiedzę i umiejętności w zakresie stosowania struktur strony biernej. Szczególny nacisk kładziony  jest na różnice w stosowaniu strony biernej w języku angielskim i polskim. W artykule wykorzystano wyniki kursu oferowanego doktorantom Szkoły Doktorskiej KUL w latach 2021-22.

Słowa kluczowe:

strona bierna, korpus, konkordancja, angielski, polski



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)