Artykuł porusza zagadnienie nauczania gramatyki wśród studentów uczących się języka angielskiego na poziomie zaawansowanym, opierając się na materiale związanym z konstrukcjami strony biernej. Wykorzystany materiał pochodzi z korpusów języka angielskiego i polskiego (British National Corpus, Narodowy Korpus Języka Polskiego oraz jeden korpus równoległy – Paralela). Studenci uczą się, jak korzystać z korpusów językowych w celu poprawy znajomości języka obcego, a także zdobywają dodatkową wiedzę i umiejętności w zakresie stosowania struktur strony biernej. Szczególny nacisk kładziony jest na różnice w stosowaniu strony biernej w języku angielskim i polskim. W artykule wykorzystano wyniki kursu oferowanego doktorantom Szkoły Doktorskiej KUL w latach 2021-22.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)