Data publikacji : 2023-11-24

Eufemizmy w środowisku uniwersyteckim oraz zewnętrznym w dobie pandemii COVID-19. Perspektywa studentów

Abstrakt

Głównym celem artykułu  jest zbadanie zjawiska eufemizmów oraz ich postrzegania przez studentów uczelni wyższych w dobie pandemii COVID-19. Artykuł omawia podstawowe aspekty teoretyczne zjawiska eufemizmów – ich definicje, typy oraz funkcje, jakie pełnią w języku oraz specyfikę ich stosowania w latach naznaczonych zmaganiem się świata z pandemią koronawirusa. Dane językowe będące przedmiotem analizy zostały zebrane przy użyciu ankiety w grudniu 2022 roku oraz w wyniku analizy trzech kanałów internetowych zawierających liczne przykłady użycia wyrażeń eufemistycznych związanych z pandemią. Analiza materiału badawczego pozwala sformułować ciekawe wnioski dotyczące użycia eufemizmów w mowie studentów oraz celów, dla których są one stosowane. Ustalenia te rzucają nowe światło na rolę eufemizmów w relacjach uczeń–nauczyciel oraz zjawisko kreatywności językowej.

Słowa kluczowe:

eufemizm, kreatywność, pandemia COVID-19, interakcja, obraźliwy język



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)