Data publikacji : 2024-12-23

Sposoby wzmacniania tożsamości narodowo-kulturowej na zajęciach języka niemieckiego jako języka mniejszości narodowej

Abstrakt

Jeden z podstawowych celów, ujętych w podstawie programowej w zakresie nauczania języka mniejszości narodowej lub etnicznej, odnosi się do wsparcia tożsamości narodowej uczącego. W obecnej dobie globalizacji rodzi się pytanie o odpowiednią formę zajęć wzmacniających tożsamość narodową. Na przykładzie zajęć języka niemieckiego jako języka mniejszości narodowej podjęta zostaje w ramach artykułu próba stworzenia – z wykorzystaniem opracowanego modelu – teoretycznych podstaw dla sprzyjającego wsparcia tożsamości narodowo-kulturowej. W rozważaniach dydaktycznych została uwzględniona wielowarstwowa struktura tożsamościowa Śląska, gdzie mniejszość niemiecka jest najliczniej reprezentowana.

Słowa kluczowe:

mniejszość, język mniejszości, edukacja mniejszości, język i tożsamość



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (Deutsch)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)