Celem artykułu jest analiza nazw serów włoskich i francuskich oznaczonych etykietami AOP i IGP. Zgodnie z tym zamiarem przyjęliśmy podejście związane z semantyką nazewnictwa stosowanego w terminologii. Pozwoliło nam to wykryć właściwości specyficzne dla systemu nazewnictwa produktów serowych i zastanowić się nad motywacją leżącą u podstaw ich denominacji. Artykuł ten jest okazją do opracowania zagadnienia, które może zainteresować nie tylko terminologów, ale także potencjalnych odbiorców z sektora mleczarsko-serowego oraz specjalistów ds. komunikacji w obszarze żywności.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)