Autor analizuje problem muzycznego przygotowania kandydatów do kapłaństwa i stałej formacji muzycznej kapłanów już wyświęconych i pracujących w duszpasterstwie. Głównym argumentem za koniecznością takiego przygotowania przyszłych kapłanów jest kompetentne zawiadywanie powierzoną wspólnotą religijną. Od przygotowania kapłanów zależy poziom sprawowanej liturgii, w której muzyka odgrywa ważną rolę. Autor przedstawia założenia teoretyczne zawarte w nauczaniu Kościoła. Wskazują one wyraźnie na potrzebę gruntownej edukacji muzycznej kapłanów. Ponadto zaprezentowano dwa programy edukacji muzycznej w polskich seminariach duchownych. Według autora ostatni (stosowany od 1999 r.) wymaga korekt w celu skuteczniejszej realizacji wskazań Kościoła.
Cited by / Share
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Teologiczne · ISSN 2353-7272 | eISSN 2543-5973 · DOI: 10.18290/rt
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)