Data publikacji : 2019-05-30

Duchowa wartość pracy nauczyciela akademickiego

Adam Rybicki



Abstrakt

Artykuł podejmuje temat duchowej wartości pracy na uczelni, przy czym określenie „duchowy” zostało podzielone na dwie kategorie: szerszą i węższą. W odniesieniu do tej pierwszej artykuł zaznacza kilka aspektów: moralny, osobowościowy, edukacyjny itd., natomiast w znaczeniu węższym, odnoszącym się do duchowości chrześcijańskiej, artykuł podejmuje temat pracy na uczelni jako realizację chrześcijańskiej cnoty miłości, powołania i drogi do świętości. Ostatnia część poświęcona jest zagrożeniom duchowym płynącym z pracy naukowej i dydaktycznej na uczelni.  Jest to zatem nie tyle próba odpowiedzi na pytanie, jakim wykładowcą należy być, aby studenci odnieśli jak największy pożytek, lecz jaki pożytek duchowy dla samego wykładowcy niesie ten rodzaj ścieżki zawodowej i w jakim stopniu jest dla niego również drogą osobistego rozwoju duchowego.

Słowa kluczowe:

teologia pracy, duchowość, nauczanie



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Teologiczne · ISSN 2353-7272 | eISSN 2543-5973 · DOI: 10.18290/rt
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)