Zgodnie z metodologiczną zasadą poprawna interpretacja Jana Pawła II (nie tylko zresztą jego) postuluje uwzględnianie szerszego kontekstu jego wypowiedzi. W prezentacji mariologii i maryjności papieża koncentruję się na tym, co budzi mniejsze czy większe zadziwienia. Jan Paweł II korzystał z Traktatu św. Ludwika Grigniona de Montfort. Nigdy z nim nie polemizował, nigdy go nie krytykował, ale nie wszystko przejmował. Jan Paweł II konsekwentnie wykłada mariologię Vaticanum II, a nie mariologię Grigniona. Zdecydowanie promuje modlitwę różańcową, m.in. w Rosarium Virginis Mariae, ale apeluje o kontemplację przypominanych w nim misteriów naszej wiary. Apeluje i prosi, by nie poprzestawać na samym odmawianiu różańca.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Teologiczne · ISSN 2353-7272 | eISSN 2543-5973 · DOI: 10.18290/rt
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)