Aronson, E. (2002). Człowiek istota społeczna. Tłum. J. Radzicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Aronson, E., Wilson T. D., Akert R. M. (2012). Psychologia społeczna. Tłum. J. Gilewicz. Poznań: Zysk i S-ka.
Doroszewicz, K. (1999). Co wiemy o stereotypach społecznych. W: E. Stanisławiak (red.), Szkice z psychologii społeczne (s. 69-80). Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie.
Hejnicka-Bezwińska, T. (2008). Pedagogika ogólna. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Hempolińska-Nowik, E. (2009). Poznanie społeczne. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
Hopgood, S., Leeuwen, F. (2019). 25 lekcji o edukacji i demokracji. Warszawa: Związek Nauczycielstwa Polskiego.
Kawula, S. (2004). Człowiek w relacjach socjopedagogicznych. Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne „Akapit”.
Kenrick, D. T., Neuberg, S. L., Cialdini, R. B. (2002). Psychologia społeczna. Tłum. A. Nowak, O. Waśkiewicz, M. Trzebiatowska, M. Orski. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Kwieciński, Z. (1995). Socjopatologia edukacji. Olecko: Mazurska Wszechnica Nauczycielska.
Kwieciński, Z. (2004). Przedmowa. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. T. 1. (s. 11-15). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
McLaren, P. (2015). Życie w szkołach. Wprowadzenie do pedagogiki krytycznej. Tłum. J. Dzierzgowski, M. Starnawski, A. Dziemianowicz-Bąk. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Melosik, Z., Szkudlarek, T. (2009). Kultura, tożsamość, edukacja: migotanie znaczeń. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Moskowitz, G. B. (2009). Zrozumieć siebie i innych. Psychologia poznania społecznego. Tłum. A. Sawicka-Chrapkowicz, J. Suchecki. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Murawska, A. (2017). Edukacja. W trosce o człowieka [niepublikowany maszynopis]. Toruń.
Nelson, T. D. (2003). Psychologia uprzedzeń. Tłum. A. Nowak. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Nowak-Dziemianowicz, M. (2014). Oblicza edukacji. Między pozorami a refleksyjną zmianą. Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa.
Rowid, H. (1958). Szkoła twórcza. Podstawy teoretyczne i drogi urzeczywistnienia nowej szkoły. Warszawa: Książka i Wiedza.
Rutkowiak, J. (1995). Odmiany myślenia o edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Strelau, J. (2002). Psychologia. Podręcznik akademicki. T. 3: Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Śliwerski, B. (2012). Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Witkowski, L. (2007). Edukacja i humanistyka. Nowe (Kon)teksty dla nowoczesnych nauczycieli. Tom II. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Wojciszke, B. (2001). Dane i pseudodane w procesie spostrzegania ludzi. W: M. Kofta, T. Szustrowa (red.), Złudzenia, które pozwalają żyć (s. 65-90). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Wojciszke, B. (2011). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.