Adamiec-Zgraja, A. (2008). Fenomen rodzicielstwa człowieka przełomu wieków. Szansa czy zagrożenie dla rodziny?. W: B. Muchacka (red.), Rodzina w kontekście współczesnych problemów wychowania (s. 155–166). Kraków: Wydawnictwo Naukowe PAT.
Arcimowicz, K. (2008). Nowe wzory relacji mężczyzna–dziecko w polskich mediach. W: J. Izdebska (red.), Media elektroniczne – kreujące obraz rodziny i dziecka (s. 228–239). Białystok: Wydawnictwo Akademickie Trans Humana.
Bieńko, M. (2015). Perfekcyjna matka oraz bachor w poradnikach i bezradnikach współczesnej popkultury. W: J. Tarnowicz, i S. Grotkowska (red.), Rodzina wobec wyzwań współczesności. Wybrane problemy (s. 91–106). Wrocław: Oficyna Wydawnicza ARBORETUM.
Błasiak, A. (2017). (Nowy) model rodzicielstwa – wybrane aspekty. W: D. Opozda, i M. Leśniak (red.), Rodzicielstwo w wybranych zagadnieniach pedagogicznych (s. 29–44). Lublin: Wydawnictwo Episteme.
Budrowska, B. (2008). Tacierzyństwo, czyli nowy model ojcostwa. Kultura i Społeczeństwo, 53(3), 123–151. https://doi.org/10.35757/KiS.2008.52.3.8
Cina, D., Demozzi, S., i Subrahmanyam, K. (2020). Sharenting. Why Parents Share Their Children’ Photos on Social Media?. Odusobiad, 12(3), 2911–2928.
Baştemur, Ş., i Kurşuncu, M. A. (2022). Sharenting: Why Parents Share Their Children’ Photos on Social Media?. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 12(3), 2911-2928. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1137855 /
Gawrońska, M. (2021). Zastosowanie koncepcji displaying families do analizy wizualnych reprezentacji macierzyństwa na portalu Instagram. Fabrica Societatis, (4), 46–62.
Jasielska, A., i Maksymiuk, R. A. (2011). Skomercjalizowane rodzicielstwo – nowy aspekt wczesnej dorosłości. Psychologia rozwojowa, 16(2), 33–49.
Jasielska, A., i Maksymiuk, R. A. (2018). Konsumenckie e-rodzicielstwo, czyli konsumencka aktywność e-rodziców w Internecie. Marketing i Rynek, (6), 19–25.
Kromolicka, B. (2012). Kondycja współczesnego rodzicielstwa – wybrane aspekty. Opuscula Sociologica, (2), 97–106.
Kusio, U. (2004). Współczesna kobieta wobec macierzyństwa. Kultura i Edukacja, (4), 40–47.
Lewicka, M. (2020). Przemiany roli ojca we współczesnej kulturze. Implikacje pedagogiczne. Teologia i Moralność, 15(1(27), 201–212. https://doi.org/10.14746/tim.2020.27.1.13
Lewicka, M. (2021). (Re)konstrukcje życia codziennego współczesnych matek. Implikacje do badań. W: M. Nawrot-Borowska, i M. Lewicka (red.), Dziecko, rodzicielstwo, rodzina. Wybrane konteksty badań (s. 121–139). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. https://repozytorium.ukw.edu.pl/handle/item/8028
Maciąg-Budkowska, M., i Rzepa, T. (2017). Jaka jest matka idealna? Rozumienie roli matki przez współczesne kobiety. Annales Universitatis Mariae Curie- Skłodowska. Sectio J, 30(3), 93-107. https://doi.org/10.17951/j.2017.30.3.93
Marciniak-Budecka, D. (2014). Rodzicielstwo do-it-yourself, czyli refleksyjność współczesnego rodzicielstwa. Pogranicze. Studia Społeczne, 24, 131–148. https://doi.org/10.15290/pss.2014.24.08
Ornacka, K. (2022). Rodzicielstwo i dzieciństwo wobec wyzwań współczesności- refleksje (nie) oczywiste. W: A. Kacprzak, M. Gońda, I. Kudlińska- Chróścicka (red.), Problemy społeczne. Trwałość i zmienność w dynamicznej rzeczywistości (s. 175–190). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Ostaszewska, A. (2012). Popkulturowy wizerunek ojcostwa. Micheal Jackson – „najlepszy tata, jakiego można sobie wyobrazić?”. W: J. Brągiel, i B. Górnicka (red.), Rodzicielstwo w kontekście współczesnych przemian społecznych (s. 303–318). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Popczyk-Szczęsna, B. (2015). Macierzyństwo upublicznione, czyli dialog o dziecku w dramacie współczesnym. W: E. Wąchocka (red.), Intymne – prywatne – publiczne (s. 105–130). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Rejowska, A. (2015). Wizerunek ojcostwa w polskiej reklamie telewizyjnej. Dyskursy Młodych Andragogów, (16), 353–367.
Sikorska, M. (2012). Ciemna strona macierzyństwa. O niepokojach współczesnych matek. Warszawa: AXA.
Slany, K. (2013). Ponowoczesne rodziny – konstruowanie więzi i pokrewieństwa. W: K. Slany (red.), Zagadnienia małżeństwa i rodzin w perspektywie feministyczno-genderowej (s. 45–64). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Sosnowski, T. (2011). Ojciec we współczesnej rodzinie. Kontekst pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „ŻAK”.
Szulich-Kałuża, J. (2016). Matki w popkulturze – zwykłe czy niezwykłe? O ekspertyzacji macierzyństwa w dyskursie medialnym. Zeszyty Naukowe KUL, 59(3), 15–28.
Szulich-Kałuża, J. (2018). Semantyczne i wizualne modele „nowego ojcostwa” upowszechnione w publikacjach „Przekroju” i „Polityki”. Roczniki Nauk Społecznych, 46(2), 65–86. https://doi.org/10.18290/rns.2018.46.2-4
Szymanik-Kostrzewska, A, i Trempała, E. (2017). Idealne rodzicielstwo: deklarowane przekonania i zachowania matek małych dzieci. Psychologia rozwojowa, 22(2), 71–85. https://doi.org/10.4467/20843879PR.17.011.7043
Urbaś, J. (2019). Instamatka ekspertka – rola Instagrama w upowszechnianiu wiedzy o tematyce dziecięcej. Studia Socialia Cracoviensia, 11(1), 75–85. https://doi.org/10.15633/ssc.3800
Wadowska, D. (2014). Tendencje przemian ojcostwa i roli ojca we współczesnym społeczeństwie. W: D. Kornas- Biela (red.), Ojcostwo dzisiaj (s. 53–74). Lublin: Fundacja Cyryla i Metodego – Inicjatywa Tato.Net.
Włodarczyk, J. (2014). Być tatą. Wyniki badań własnych. Dziecko krzywdzone. Teoria, Badania, Praktyka, 13(3), 94–138.