Allan, G., i Crow, G. (1989). Home and Family: Creating the Domestic Sphere. London: The MacMillan Press.
Bauman, Z. (2000). Globalizacja i co z tego dla ludzi wynika. Warszawa: PIW.
Crouch, S., Shaftoe. H., i Fleming, R. (2001). Bezpieczne mieszkanie, dom i osiedle (Tłum. A. Degler). Warszawa: Wydawnictwo Arkady.
Dziewoński, K. (1967). Baza ekonomiczna i struktura funkcjonalna miast. Studium rozwoju pojęć, metod i ich zastosowań. Warszawa: PWN.
Goleman, D. (1999). Inteligencja emocjonalna w praktyce (Tłum. A. Jankowski). Poznań: Media Rodzina.
Izdebska, J. (2006). Dom rodzinny postrzegany przez dzieci: w kontekście społeczno-kulturowych zróżnicowań współczesnej rodziny. Białystok: Trans Humana.
Izdebska, J. (2007). Dziecko w świecie mediów elektronicznych. Teoria. Badania. Edukacja medialna. Białystok: Trans Humana.
Izdebska, J., i Szymanowska, J. (red.) (2009). Wielowymiarowość przestrzeni życia współczesnego dziecka. Białystok: Trans Humana.
Komorowska-Pudło, M. (2019). Środowisko wychowawcze domu rodzinnego a relacje małżeńskie w dorosłym życiu. Kraków: Ignatianum.
Lombaerts, H., i Osewska, E. (2013). Współpraca między rodzinami i szkołami katolickimi w procesie wychowania religijnego. Studia nad Rodziną, 32(1), 55–66.
Łukasiewicz, P., i Siciński, A. (red.) (1992). Dom we współczesnej Polsce. Szkice. Wrocław: Wiedza o Kulturze.
Mendel, M. (red.) (2006). Pedagogika miejsca. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP.
Olearczyk, T. (2007). Sieroctwo i osamotnienie. Pedagogiczne problemy kryzysu współczesnej rodziny. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Olearczyk, T. (2016). Rodzina w dobie przemian globalnych. Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne, 49(1), 134–151.
Osewska, E. (2020). Rodzina i szkoła w Polsce wobec współczesnych wyzwań wychowawczych. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP JPII.
Osewska, E. (2023). Basic Premises of Family Life Education for Children and Youth Undertaken in the Family. W: E. Osewska (red.), Cherish Family Life (s. 289-207). Tarnów: Biblos.
Przecławska, A. (1999). Przestrzeń życia człowieka między perspektywą mikro a makro. W: A. Przecławska, i W. Theiss (red.), Pedagogika społeczna. Księgi poszukiwań (s. 75–85). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Slany, K. (2002). Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego w ponowoczesnym świecie. Kraków: Zakład Wydawniczy NOMOS.
Souza de, M. (2016). Spirituality in Education in a Global, Pluralised World. London: Routledge.
Tyszka, Z. (2003). Rodzina we współczesnym świecie. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Tyszkowa, M. (1996). Pojęcie rozwoju i zmiany rozwojowej. W: M. Przetacznik-Gierowska, i M. Tyszkowa (red.). Psychologia rozwoju człowieka: zagadnienia ogólne (s. 45–56). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Wilk, J. (2016). Pedagogika rodziny. Zagadnienia wybrane. Wyd. 2. Lublin: Episteme.
Yi-Fu, T. (1987). Przestrzeń i miejsce (Tłum. A. Morawińska). Warszawa: PIW.