Data publikacji : 2023-12-29

Wyjaśnienia gramatyczne w videoblogach – przykład trybu congiuntivo

Abstrakt

Celem artykułu jest analiza sposobów, w jaki gramatyka, a dokładniej wł. Congiuntivo, przedstawiany jest w videoblogach na platformie YouTube. Treści prezentowane na analizowanych stronach można traktować jako pozaformalne materiały przeznaczone do uczenia się języka włoskiego jako języka obcego / drugiego. Gramatyka jako aspekt nauczania i uczenia się języka obcego / drugiego wzbudza kontrowersje, ponieważ jej zwolennicy uważają ją za niezbędną podczas procesu uczenia się, a przeciwnicy wychodzą z założenia, że język przyswaja się w sposób naturalny, poprzez komunikację. Naszym celem jest analiza filmów i tego, w jaki sposób ich autorzy przedstawiają aspekt gramatyczny. Okazuje się, że autorzy nagrywają lekcje frontalne, nie zachęcają do refleksji i nie wykorzystują współczesnych podejść glottodydattyki.

Słowa kluczowe:

videoblog, gramatyka, pozaformalne sposoby uczenia się, congiuntivo



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (Italiano)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)