Data publikacji : 2023-12-29

Doskonalenie zawodowe nauczycieli języków obcych w Polsce – cele i założenia, a ich realizacja

Abstrakt

Celem artykułu jest omówienie doskonalenia zawodowego nauczycieli języków obcych w Polsce. Rozważania teoretyczne, poświęcone funkcjom, kategoriom i formom doskonalenia zawodowego, uzupełnione zostały wynikami badania ankietowego przeprowadzonego wśród polskich nauczycieli języków obcych. Zdiagnozowano, jakie formy, tematyka oraz tryb doskonalenia zawodowego cieszą się największym zainteresowaniem badanych oraz jakie są ich preferencje w odniesieniu do szkoleń organizowanych w przyszłości. Analiza zgromadzonego materiału badawczego pokazała, że ankietowani bardzo chętnie korzystają z oferty szkoleniowej, są otwarci na nowe propozycje w zakresie trybu i tematyki szkoleń oraz w większości potrafią wnikliwie ocenić ich przebieg.

Słowa kluczowe:

nauczyciel, język obcy, doskonalenie zawodowe, badanie ankietowe



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)