Data publikacji : 2023-12-29

Psychologia pozytywna w nauczaniu/ uczeniu się języków obcych – kontekst uczenia się polskich seniorów

Abstrakt

Artykuł włącza się w dyskusję nad rola pozytywnej psychologii w nauce języków obcych. Jego celem jest prezentacja wyników badania ankietowego przeprowadzonego na grupie 46 polskich seniorów (osoby 55+). Badanie miało na celu sprawdzenie subiektywnego odczucia dobrostanu w sytuacji uczenia się języka obcego w wieku późnej dorosłości z uwzględnieniem poprawy jakości życia. Narzędziem badawczym był zaadaptowany na ten cel kwestionariusz służący badaniu satysfakcji z kursu językowego. Wyniki pokazały, że nauka języka obcego odgrywa niezwykle istotną rolę dla pokolenia senioralnego jako jedna z niefarmakologicznych strategii wspomagających proces starzenia się, a sprzyjająca pozytywnemu starzeniu się. Okazało się również, że dzięki uczęszczaniu na kurs językowy zazwyczaj wzrasta poczucie dobrostanu u seniorów. Na tej podstawie można stwierdzić, że nauka języka obcego stwarza środowisko sprzyjające poprawie jakości życia osób starszych.

Słowa kluczowe:

glottogeragogika, pozytywna psychologia, dobrostan, seniorzy



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)