W artykule opisano sposób kształcenia nauczycieli języka rosyjskiego na Uniwersytecie w Tallinie, przedstawiono programy nauczania, przeanalizowano ich strukturę i komponenty. Autorzy dokonali przeglądu celów kursów dydaktyki przedmiotowej, ich treści i form prowadzenia zajęć, a także roli i miejsca praktyk nauczycielskich w procesie kształcenia nauczycieli. Zasadniczą uwagę zwrócono na dostosowanie istniejących programów nauczania do potrzeb nieformalnego szkolenia nauczycieli rosyjskich w ramach kampanii „Noored Kooli” (Młodzi ludzie do szkół), otwartego uczenia się i mikropoziomów. Szczególne miejsce w artykule zajmuje prezentacja podręcznika Jak przygotować i poprowadzić lekcję języka rosyjskiego jako obcego oraz niektórych e-platform i zasobów do organizacji wideokonferencji. Artykuł ujawnia potencjał wspomnianych zasobów w zorganizowanej i samodzielnej pracy studentów zarówno w ramach formalnego, jak i nieformalnego szkolenia nauczycieli języka rosyjskiego. Autorzy wyrażają przekonanie, że kształcenie pozaformalne odniesie największy sukces, jeśli spełnione zostaną warunki wstępne, w szczególności jeśli będzie ono oparte na uniwersalnych, elastycznych programach, które sprawdziły się już w szkoleniach specjalistów.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)