Celem artykułu jest przedstawienie kluczowych problemów i wątków związanych z kulturą i muzyką popularną podejmowanych przez Luciana Beria w jego refleksji kompozytorskiej. Omówione zostały takie przedstawiane przez Beria problemy, jak m.in.: właściwości i funkcje muzyki popularnej, związki muzyki z kulturą masową, brzmienie muzyki rockowej, krytyka syntezatorów, sposób wykorzystania głosu, wpływ technologii na muzykę popularną. W artykule zostały także wykazane związki między sposobem definiowania przez kompozytora wybranych zjawisk, jego postawą twórczą i praktyką kompozytorską. Analizie porównawczej pod kątem sposobu ujęcia danego problemu przez kompozytora zostały poddane źródła pisane (artykuły i wywiady), publikowane w różnych latach życia kompozytora.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)