Data publikacji : 2023-12-29

Muzyka o charakterystyce flamandzkiej: recepcja flamandzkiego ruchu muzycznego przez belgijską frankofońską prasę artystyczną i literacką

Abstrakt

W XIX wieku, w ramach flamandzkiego ruchu tożsamościowego rodzącego się w Belgii, która w przeważającej mierze nadal była francuskojęzyczna, belgijski kompozytor Peter Benoit prowadził kampanię na rzecz tworzenia muzyki flamandzkiej. Zastosowanie wspólnych kodów powinno umożliwić określenie tej nowej muzyki tak, aby Flamandowie mogli się więcej dowiedzieć o sobie samych. Język, identyfikacje historyczne i geograficzne, folklor, zarządzanie personelem i instrumentacja to elementy używane w tym właśnie celu. Artykuł opisuje ten stan rzeczy, korzystając ze specjalistycznej prasy francuskojęzycznej omawianego okresu, która jest świadectwem tych flamandzkich praktyk muzycznych.

Słowa kluczowe:

XIX wiek, Belgia, muzyka flamandzka, Piotr Benoit



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)