Data publikacji : 2025-12-22

Wpływ łączników konsekwencyjnych na argumentację w kompozycjach pisanych przez uczniów uczących się języka włoskiego jako języka obcego

Abstrakt

Artykuł analizuje użycie konektorów koncesywnych w tekstach argumentacyjnych pisanych przez osoby uczące się języka włoskiego. Na wstępie przybliżone zostają teoretyczne ramy omawianego zagadnienia. Przeanalizowany zostanie wpływ ćwiczeń dydaktycznych na rozwój umiejętności argumentacyjnych oraz opisana zostanie kompetencja skrypturalna osób uczących się języków obcych. Następnie opisane zostaną wyniki badania, podczas którego osoby badane (studenci polonofoni italianistyki I stopnia) podzielone zostały na dwie grupy (grupa kontrolna i grupa eksperymentalna). Osobom tym przygotowano serię ćwiczeń dotyczącą konektorów, a następnie poproszono o napisanie tekstu argumentacyjnego. Na podstawie zebranych wypracowań wynika, że studenci używają najczęściej konektorów koncesywnych, co zwiększa siłę argumentacyjną ich wypowiedzi oraz przyczynia się do polepszenia stylu.

Słowa kluczowe:

argumentacja, pisanie, język włoski jako język obcy, konektory koncesywne



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (Italiano)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)