Literatura kanadyjska wyróżnia się typem pisarstwa, które opiera się na historiograficznych wspomnieniach o imigracji i tożsamości (etnicznej). Jest ono zazwyczaj klasyfikowane jako pisarstwo etniczne (mniejszościowe) lub diasporyczne. Jednak w latach 90. XX wieku Janice Kulyk Keefer, ukraińsko-kanadyjska pisarka, zaproponowała pojęcie „historiograficzna etnofikcja”, które oferuje znacznie więcej niż zwyczajowo stosowane określenia gatunkowe, ponieważ oddaje bogactwo dzieł poruszających tematykę etniczną. Koncepcja ta, dotychczas pomijana przez krytyków, zasługuje więc na uwagę jako narzędzie służące do klasyfikacji gatunkowej, które pozwala podchodzić do pisarstwa etnicznego w sposób bardziej systemowy. Niniejszy artykuł ma na celu zobrazowanie jego potencjału poprzez analizę niedawnego dzieła literatury azjatycko-kanadyjskiej autorstwa Pik-Shuen Fung, Ghost Forest (2021; Las duchów), jako przykładu współczesnej kanadyjskiej historiograficznej etnofikcji, która wyraża, jak i poszerza sformułowanie terminu gatunkowego zaproponowanego przez Kulyk Keefer.
Cited by / Share
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)