Data publikacji : 2025-06-13

Dydaktyka tłumaczenia specjalistycznego w nauczaniu języka niderlandzkiego jako obcego na podstawie modelu Waterlot

Abstrakt

Wyniki badania dotyczącego tłumaczenia, przeprowadzonego przez organizację Taalunie w 2022 roku w uniwersyteckich katedrach języka niderlandzkiego na całym świecie, pokazują, że zarówno nauczyciele języka, jak i tłumaczenia potrzebują wskazówek dydaktycznych oraz praktycznych narzędzi do nauczania tłumaczenia specjalistycznego w ramach nauczania języka niderlandzkiego jako obcego. Dotyczy to również opracowywania metod dydaktycznych, w tym kursów uwzględniających nowe technologie, takie jak tłumaczenie maszynowe. W niniejszym artykule przedstawiono model Waterlota i ukazano, w jaki sposób może on zostać zastosowany, np. do przygotowania zajęć z tłumaczenia tekstów turystycznych na potrzeby programu studiów magisterskich z filologii niderlandzkiej.

Słowa kluczowe:

dydaktyka tłumaczenia, tłumaczenie specjalistyczne, tłumaczenie profesjonalne, nauczanie języków obcych, nauczanie tłumaczenia, umiejętność tłumaczenia



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (Nederlands)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)