Data publikacji : 2024-12-23

Rozwijanie efektywnego słuchania w językach ojczystych i obcych w edukacji różnojęzycznej w klasach IV-VIII

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest zweryfikowanie, czy w szkole podstawowej podczas nauki efektywnego słuchania realizowana jest koncepcja edukacji różnojęzycznej. W tym celu autorka poddaje analizie zapisy podstaw programowych języków polskiego, obcego nowożytnego, mniejszości narodowej, regionalnego – kaszubskiego. Z przeprowadzonych badań wynika, że w szkole integracja treści nauczania związanych ze słuchaniem nie istnieje, zapisy podstaw programowych są chaotyczne i nie odzwierciedlają specyfiki percepcji tekstu mówionego. Nabycie jednej całościowej kompetencji słuchania w wielu językach wydaje się więc niemożliwe.

Słowa kluczowe:

efektywne słuchanie, język ojczysty, język obcy, edukacja różnojęzyczna, szkoła podstawowa, podstawa programowa



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)