Przedmiotem niniejszego artykułu jest stosunek Myrrhy Lot-Borodine, pierwszej prawosławnej kobiety-teolog, do nieortodoksyjnych postaw i idei. Pierwsza część artykułu ukazuje wysiłki Lot--Borodine na rzecz dookreślenia wschodniochrześcijańskiej doktryny i radykalnego odróżnienia jej od zachodnich odłamów chrześcijaństwa, druga natomiast – prezentuje niespotykane intelektualno-duchowe porozumienie, wzajemne uznanie i zażyłość między rosyjską teolog a nieortodoksyjnym – nie tylko deklarującym swoją pozakonfesyjność, lecz także fundamentalną wolność wobec ustalonych w ciągu wieków teologicznych doktryn – filozofem, Siemionem Frankiem. Praca zestawia dwa aspekty twórczej osobowości pierwszej prawosławnej kobiety-teologa – teologiczny i filozoficzny lub, odpowiednio: ortodoksyjny i nieortodoksyjny.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)